• Company
    Kristiansund kommune
  • Application deadline
    28.10.2025
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    6509, KRISTIANSUND N
    KRISTIANSUND
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    6419003
  • Look here for other jobs from Kristiansund kommune
Vacancy

Kristiansund kommune

Ledig fastlegehjemmel

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vil du bli en del av et faglig sterkt og inkluderende miljø midt i Kristiansund sentrum?

Kristiansund kommune har ledig fastlegehjemmel ved Bryggen medisinske senter, med tiltredelse i januar 2026, eller etter avtale. 

Den ledige hjemmelen drives som selvstendig næringsvirksomhet. Det forutsettes inngåelse av intern samarbeidsavtale med øvrige leger ved senteret.

Listestørrelsen er i dag 800 pasienter, men kan justeres i dialog med ny lege og etter kommunens behov.

Vi ser etter en lege som ønsker å ta del i et felles løft for å videreutvikle legetjenesten i Kristiansund – med vekt på høy kvalitet i pasientbehandlingen, fornøyde brukere og et trygt, bærekraftig fagmiljø.

Bryggen medisinske senter

Vi er et moderne, kommunalt legesenter med fokus på kvalitet, fagutvikling og samarbeid. Hos oss får du gode kollegaer, stabile støttefunksjoner og mulighet til å bidra aktivt i utviklingen av legetjenesten i kommunen. I tillegg til den ledige hjemmelen, består senteret av fem fastleger, LIS1-lege, tre helsesekretærer og én sykepleier.

Senteret holder til i lyse og nyoppussede lokaler med kort vei til offentlige kommunikasjoner og god tilgjengelighet for personer med nedsatt funksjonsevne. Vi har eget laboratorium, oppdatert datasystem og godt utstyrte arbeidsforhold.

Kommunale legeoppgaver

Stillingen er for tiden ikke tillagt offentlig legearbeid, men det kan på sikt bli aktuelt å pålegge inntil 7,5 timer offentlig legearbeid per uke. Ettersom behovet for kommunale legeoppgaver kan variere over tid, forventes det fleksibilitet i tråd med kommunens skiftende behov.

Det stilles krav om deltakelse i legevakt både på dagtid og i det interkommunale legevaktsamarbeidet mellom kommunene Averøy, Gjemnes, Tingvoll og Kristiansund. Legevakten er lokalisert på Løkkemyra.

Kvalifikasjonskrav
  • norsk autorisasjon som lege med gjennomført turnustjeneste, LIS 1 eller tilsvarende
  • søkere som ikke er spesialist i allmennmedisin må forplikte seg til å gjennomføre spesialisering etter egen avtale med kommunen 
  • god norsk fremstillingsevne, skriftlig og muntlig
Personlige egenskaper

Legekontorets preferanser til personlig egnethet vil vektlegges, som

  • sterke kommunikasjons- og samarbeidsevner, med evne til å bygge gode relasjoner til pasienter, pårørende og kollegaer
  • stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne, med evne til å håndtere en variert og til tider krevende arbeidshverdag på en strukturert måte
Vi tilbyr
  • ALIS-avtale
  • offentlig tjenestepensjon i KLP for kommunal bistilling. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje. Med pensjonsrett i KLP får du medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter. Les mer om pensjonsordningen som gjelder for deg på KLP sine hjemmesider ved å trykke på vedlagte lenke: KLP
Øvrige vilkår

For den del av den kommunale bistillingen skjer ansettelse etter kommunalt avtaleverk og på vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Det tas forbehold om endring av kommunalt tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov. Vi vil derfor kreve høy fleksibilitet av våre ansatte.

Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.

Søknad

Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.

Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.

Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.

Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.

 

  • Company
    Kristiansund kommune
  • Application deadline
    28.10.2025
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    6509, KRISTIANSUND N
    KRISTIANSUND
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    6419003
  • Look here for other jobs from Kristiansund kommune