• Company
    Nannestad kommune
  • Application deadline
    21.10.2024
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    2030, NANNESTAD
    NANNESTAD
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    5893668
  • Look here for other jobs from Nannestad kommune
Vacancy

Nannestad kommune

Leder politisk sekretariat

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Nannestad kommune er en vekstkommune med omlag 16 300 innbyggere. Vi er en landbrukskommune med nærhet til blant annet Oslo og Gardermoen. Vårt mål er å være Romerikes beste bokommune. Vi befinner oss i hele kommunen og vi leverer tjenester til alle innbyggere.  
 
Som kommune så vokser innbyggertallet med rundt 3% i året. Vi må tilpasse oss denne veksten, så endringer i organisasjonen og hvordan vi gjør leveranser, er en del av normalen i vår kommune.  Veksten gjør at Nannestad kommune er i en spennende tid, og vi former nå nye tjenester som vil definere oss i mange år fremover. Kommunen er ambisiøs og vi har flere store utviklingsplaner framover. 

Vi ser etter en kollega som skal bli vår nye leder for politisk sekretariat. I denne rollen vil du jobbe i grenselandet mellom politikk og administrasjon. Rollen vil også omfatte det å være en lederstøtte for kommunedirektør og ordfører, og vi ser for oss at stillingen skal være noe annet enn en tradisjonell formannskapssekretær. Vi ser etter deg som også bidrar inn i vårt helhetsbilde i å følge opp politiske vedtak, og som kan være rådgiver i utformingen av politiske saker. Som leder for politisk sekretariat vil du også ha ansvar for andre ansatte i sekretariatet. I dag er det en person. Din nærmeste leder blir kommunedirektøren. I denne stillingen vil du oppleve å være i sentrum av utviklingen av Nannestad kommune.  
 
Som arbeidsgiver så jobber vi for å ha stolte, engasjerte og kompetente medarbeidere. Og det er sammen vi skaper resultater. Vi setter likeverd og mangfold høyt. Og vi skal ha arbeidsplasser som oppleves som trygge, meningsfylte og helsefremmende. Kommunen er opptatt av å legge til rette for å ha meningsmangfold, og vi jobber for å ha en organisasjonskultur som gjenkjennes ved å være lyttende, spørrende og velvillig.  

Les mer om kommunen vår her: www.nannestad.kommune.no

Nannestad kommune er opptatt av mangfold og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse eller kulturell bakgrunn.  

Kvalifikasjoner:

Til denne jobben anbefales det at du har noe arbeidserfaring og gjerne fra offentlig sektor. Erfaring med å jobbe i samspillet mellom politikk og administrasjon er en fordel.

  • Høyere utdanning gjerne innen administrative-, samfunnsfaglige eller juridiske fag
  • God vurderingsevne og evne til å gjøre gode prioriteringer i en hektisk hverdag
  • God digital kompetanse
  • God kjennskap til offentlig forvaltning
  • Svært god skriftlig og muntlig fremstillingsevne

Personlige egenskaper:

Vi ser etter deg som er samfunnsengasjert, nøyaktig og har evnen til å kunne jobbe selvstendig og strukturert. 
Videre er det en fordel om du kjenner deg igjen i følgende: 

  • Du har stor arbeidskapasitet og evne til å håndtere en hektisk arbeidshverdag
  • Du har forståelse, og teft for politisk styring og rollefordeling mellom politikk og administrasjon
  • Du er serviceminded og lærevillig
  • Du er fleksibel og ser muligheter
  • Du har en naturlig autoritet, og kan kombinere det med gode samarbeidsevner

Vi tilbyr:

Informasjon om stillingen:
Arbeidet vil omfatte nært samarbeid med ordfører, kommunedirektør og folkevalgte. Ved ansettelse vil det bli lagt vekt på personlig egnethet.  

Vi tilbyr av avlønning og stillingskode tilpasset din ansiennitet og kompetanse iht. Hovedtariffavtalen for KS. 

Gode pensjons- og forsikringsordninger, anbefaler deg å se her: KLP for Nannestad kommune


Annet:

 

Dersom vi velger hverandre i denne prosessen, vil vi ønske å snakke med minst 2 referanser. Vi blir enige om når du skal ha referansene klare.  

Vitnemål/attester må vedlegges søknaden. Søkere blir vurdert på dokumentert kompetanse og erfaring. 

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.

 

 

  • Company
    Nannestad kommune
  • Application deadline
    21.10.2024
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    2030, NANNESTAD
    NANNESTAD
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    5893668
  • Look here for other jobs from Nannestad kommune