Ledig stilling

Helse Sør-øst RHF

Leder leveransestyring

Offentlig forvaltning

Har du erfaring med styring av leveranseprosesser? Ønsker du å være del av et faglig dyktig arbeidsmiljø? Vil du spesialisere deg til å bli en av de beste i bransjen? Vil du bidra til innføring av nye IKT-tjenester i Helse Sør-Øst?


Omfanget av våre tjenester gir utfordringer og erfaringer få andre virksomheter kan tilby. Arbeidet omfatter komplekse løsninger, sammensatte problemstillinger og ny teknologi. Noen dager vil by på høyt tempo. I vår komplekse IKT-infrastruktur er du en viktig medspiller på veien til en forenklet IKT-hverdag. Våre IKT-tjenester brukes av alle sykehus i Helse Sør Øst.


Avdeling Basistjenester i virksomhetsområdet IKT-tjenester har ansvar for fagområdene data- og telekommunikasjon, serverdrift og lagring, samt tilgangsstyring. Fagområdene er organisert i egne seksjoner. Seksjon Eksterne tjenester ivaretar funksjoner på tvers av seksjonene. Seksjon Eksterne tjenester søker en leder av avdelingens funksjon for leveransestyring.   

Leveransestyring skal sikre at alle bestillinger er komplette og entydige før bestillingene plasseres i fagseksjonene. Leveransestyring prioriterer bestillingene og har ansvar for at leveransefrister overholdes. Leveransestyring består for tiden av 5 medarbeidere.  


Leveransestyring er en nyopprettet funksjon. Lederen får ansvar for å utvikle og videreutvikle mennesker, prosesser og den verktøystøtte som er nødvendig for at Basistjenester skal kunne levere med avtalt kvalitet til avtalt tid. Endringer i arbeidsoppgaver må påregnes i takt med virksomhetens utvikling og endrede behov.

Arbeidssted vil være Skøyen og det er ønskelig med oppstart så snart som mulig etter nyttår. 

Arbeidsoppgaver
  • Lede Leveransestyring
  • Planlegge leveranser og styre disse fram til overlevering
  • Kravsette nye, og forbedre eksisterende prosesser og verktøy som Leveransestyring er avhengig av
  • Utarbeide styringsparametere og rapportere til avdelingsleder
  • Foreslå forbedringer i avdelingens tjenester for å optimalisere leveransene
Kvalifikasjoner
  • Erfaring fra tilsvarende funksjon i en større IT-virksomhet
  • Prosessforståelse og kjennskap til ITIL-rammeverk
  • Forretningsforståelse
  • Gode kunnskaper innen Excel, Word og Powerpoint
  • Utdanning fra høyskole eller universitet
  • Erfaring innen endringsledelse
  • Lang og relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning
Personlige egenskaper
  • Du må like utfordringer, være fremoverlent og tilpasningsdyktig
  • Du må ha analytiske evner, arbeide strukturert og ha høy arbeidskapasitet
  • Du må være god til å kommunisere både skriftlig og muntlig 
  • Du må kunne motivere, sette mål, og være ansvarlig for resultater på vegne av Leveransestyring
  • Du arbeider selvstendig samtidig som du er en samarbeidsorientert medspiller
Vi tilbyr
  • Faglig utvikling med muligheten til å bli markedsledende i faget
  • En interessant og selvstendig stilling i en svært spennende og samfunnsnyttig bransje
  • Hyggelig arbeidsmiljø med dyktige kolleger
  • Gode forsikrings- og pensjonsvilkår
  • Fleksible arbeidstidsordninger

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren ber om å ikke bli oppført på den offentlige søkerlista. Dersom anmodningen ikke tas til følge, vil søker bli informert, jf. offentlighetslovens §25.