• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    03.06.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4633436
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 22.05.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Leder i to av våre bofelleskap

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Botjenester i Fana og Ytrebygda er en bydelsomfattende enhet med ca. 450 årsverk fordelt på 26 tjenestesteder. Enheten yter tjenester til voksne med utviklingshemming, og har spesialkompetanse innen fagområdet utviklingshemming, utfordrende adferd og kombinasjonsproblematikk. Enheten arbeider med å legge til rette for en meningsfull hverdag for våre tjenestemottakere, med grunnlag i styrende dokumenter i Bergen kommune.

Jacob Kjødes veg  er en privatinitiert bo-gruppe med egen personalbase som yter tjenester til ungdommer med lett utviklingshemming. I tillegg bistår vi i enkelte oppdrag utenfor avdelingen ved behov. Bo-gruppen ligger svært sentralt rett ved bybanen.

Stemmelia bofellesskap ligger idyllisk til i et rolig nabolag i nærheten av Nesttun. Boligen har fine uteområder til felles disposisjon for beboerne, med egne bærbusker og frukttrær i hagen. Boligen inneholder 5 leiligheter med egen inngang, i tillegg til en personalbase med separat adkomst. Beboerne er godt fungerende og har aktive dager. Det er godt aldersspenn mellom beboerne. Vårt mål er å være en attraktiv arbeidsplass der arbeidsglede, inspirasjon og motivasjon står sterkt. Hos oss skal hver enkelt beboer få muligheten til å leve og bo selvstendig, samt ha en aktiv og meningsfull tilværelse i fellesskap med andre.

Vi søker nå etter motivert og engasjert leder for to av våre bofellesskapet. Stillingen har arbeidstid på dagtid med 37,5 timer/uke.

Arbeidsoppgaver:

  • Overordnet ansvar for den daglige driften av bofellesskapet
  • Kvalitetssikre det faglige arbeidet i bofellesskapet og sikre at dette er i tråd med Bergen kommune sine styringsdokumenter og enhetens målsetninger og handlingsplan
  • Bidra til å skape gode holdninger gjennom etisk refleksjon
  • Sikre beboerne et godt hjem med tjenester i tråd med deres behov og ønsker
  • Daglig oppfølging av personal og tjenestestedets budsjett.
  • Fagansvaret for driften på tjenestestedet samt oppdrag utenfor
  • Oppfølging og gjennomføring av styringskort for tjenesteområdet
  • Arbeide målbevisst og strukturert for å implementere resultatenhetens handlingsplaner for å nå vedtatte mål
  • Utvise de verdier og holdninger som er nedfelt i kommunens arbeidsgiverpolitikk og etisk standard 
  • Være en tilretteleggende avdelingsleder, samarbeidsvillig og omgivelsesorientert.
  • Ha et helhetsperspektiv på sitt arbeid og arbeide selvstendig og tverrfaglig.
  • Være utviklingsorientert og opptatt av å forbedre tjenestekvaliteten og utnytte ressursene på en fleksibel og effektiv måte. 
  • Sørge for oppretting eller deltakelse i ansvarsgrupper, iverksetting av individuell plan og utarbeiding av konkrete handlingsplaner i.h.h.t. overordnede styringsmål.
  • Sikre faglig og etisk forsvarlige tjenester, ajourholde kunnskaper om aktuelt lovverk herunder lov om helse- og omsorgstjenester kapittel 9.
  • Sørge for at retningslinjene for legemiddelhåndtering nedfelt i Bergen kommune blir fulgt.
  • Sørge for at retningslinjene for brukerregnskap nedfelt i Bergen kommune blir fulgt.
  • Ansvar for HMS og ajourhold av HMS-perm.
  • Ansvar for tjenestestedets internkontroll.
  • Veiledningsansvar internt/eksternt.
  • Kommunens overordnede verdier er kompetent, åpen, pålitelig og samfunnsengasjert - KÅPE. Dette er verdier alle som jobber i Bergen kommune skal kjenne til og ha som utgangspunkt for sitt arbeid.

Kvalifikasjoner:

  • Helse- og sosialfaglig på høyskole / universitetsnivå.
  • Administrativ tilleggsutdannelse fra høyskole / universitet av minst ett års varighet er en fordel.
  • Det er ønskelig med relevant allsidig praksis fra tjenesteområdet og relevant erfaring som leder 
  • Ha kunnskap og erfaring i utøvelse av relevant lovverk for tjenesten
  • God kjennskap til turnusarbeid og turnusplanlegging
  • Gode økonomikunnskaper
  • Gode veiledningsferdigheter
  • Kunne vise til gode planlegging- og gjennomføringsevner
  • Kunnskap innen It
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne er en forutsetning
  • Forståelse for kommunenes organisering og systemene som benyttes

Personlige egenskaper:

  • Søker må være en klar og tydelig leder som kan ta nødvendige beslutninger i fag og drift
  • Personlig egnethet vektlegges særlig, og engasjement for brukergruppen er en forutsetning
  • Du må ha gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Du må kunne arbeide selvstendig, så vel som i team
  • Åpenhet, pålitelighet og lojalitet verdsettes
  • Du må ha en løsningsorientert tilnærming til arbeidets utfordringer
  • Godt humør

Vi tilbyr:

  • Lønn etter gjeldende tariff
  • Et godt lederteam som støtteapparat
  • Høyt faglig nivå
  • En arbeidsplass som er en inkluderende arbeidsliv(IA)-bedrift
  • Faglig og personlig utvikling
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    03.06.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4633436
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 22.05.2022