• Bedrift
    Skiptvet kommune
  • Søknadsfrist
    17.11.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Engasjement
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1816, SKIPTVET
    SKIPTVET
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5897218
  • Se her for andre jobber fra Skiptvet kommune
  • Oppdatert 27.09.2024
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Skiptvet kommune

Ledelse av prosjekt i kommunalt psykiatri- og rusarbeid

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Beskrivelse av prosjekt og arbeidssted:

Skiptvet kommune har fått tilskuddsmidler fra Statsforvalter i Østfold, for å kartlegge og videreutvikle et tilbud til unge voksne 16-24 år med psykiske helseutfordringer og rusrelaterte problemer, samt for å styrke fokuset på pårørendearbeidet.

Vi søker en person i 80% stilling som skal lede et forprosjekt første år, for så å etablere og videreutvikle tilbudet de neste årene.

Prosjektet går over 4 år.

Stillingen vil være knyttet til enhet for psykisk helse - og rusteam med ruskonsulent, sosionom, og psykiatrisk sykepleier, men også inngå i et tett tverrfaglig samarbeid med oppvekst, helestasjon (helseykepleier, familieterapeut, jordmor) fysioterapeut og kooridenrende enhet. 

Formålet vil være å ivareta kommunens kommunale rusarbeid ved å ha fokus på tidlig intvervensjon, forebygging av vold og rus, og annen kriminalitet, samt styrke de pårørendes veiledningsbehov.
Det er planer om å etablere et lavterskeltilbud for oppfølging, veiledning og sosial støtte.

 

Arbeidsoppgaver:

  • Ansvar for ledelse og utvikling av prosjektet

  • Utarbeide prosjektplan, gjennomføre brukerundersøkelse, kartlegge brukergruppen, iverksette og rapportere.

  • Samordne og organisere arbeidsgruppe fra de ulike fagområdene.
  • Etter forprosjektet vil videre oppgaver være å utøve tjenestetilbudet.
  • Forbedre og levere regelmessige statusrapporter til prosjektets styringsgruppe, samt kommuneledelsen
  • Samarbeide med fagpersoner innen psykisk helse, oppvekst, koordinerende enhet og andre relevante samarbeidspartnere.
  • Innhente kompetanse om , og vurdere ulike tiltak og metoder opp imot målgruppen.
    Deretter utarbeide anbefaling om veien videre.
  • Det må påberegnes noe arbeid på ettermiddag og kveld, alt etter hvordan tjenesten utvikles.


Kvalifikasjoner:

  • Bachelor i helse -/ og eller sosialfag, eventuelt lignende utdanning med minimun 180 studiepoeng på høyskole/universitetsnivå.

  • Videreutdanning innen psykisk helse og rus er ønskelig.
  • Videreutdanning innen/erfaring med veiledning er ønskelig.
  • Erfaring fra prosjektledelse/ledelse er en fordel.
  • Erfaring i å arbeide med utsatte barn og unge voksne.
  • Erfaring med oppsøkende psykisk helse - og/eller rusarbeid.
  • Fortrolig med digitale systemer og presentasjonsverktøy.
  • Gode norskkunnskaper - muntelig og skriftelig.
  • Førerkort kl asse B.


Egenskaper:

  • Vi søker deg som liker utfordringer og utviklingsarbeid.

  • Er god til å planlegge, og strukturere arbeidet.
  • Kan arbeide både selvstendig, og i team.
  • Har god relasjons-, samarbeids- og kommunikasjonsferdigheter.
  • Er effektiv og kan jobbe under press.
  • Er målbevist og har gjennomføringsevne.
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt ved ansettelse.


Vi tilbyr:

  • Mulighet til å utforme sin egen stilling, og arbeidshverdag.
  • En variert og spennende arbeidshverdag med gode muligheter for faglig og personlig utvikling.
  • Et hyggelig og godt arbeidsmiljø med høy kompetanse og engasjerte kolleger.
  • Fleksibel arbeidstid, da det må påberegnes noe arbeid på ettermiddag og kveld.
  • Veiledning av annen fagperson vil tilbys regelmessig.
  • Egen pc og mobiltelefon.
  • Eget kontor.
  • Gratis parkering (for elbil finnes det lademuligheter mot APP/betaling)
  • Muligheten til å være en del av et prosjekt som vil utgjøre en stor forskjell i mange unges liv.
  • Psykisk helse- og rusteam disponerer tjenestebil til utlån ved behov i arbeidstiden.
  • Gunstig pensjonsordning, yrkesskade- og gruppelivsforsikring.

 

Lønn og vilkår:

Arbeidstaker tilsettes i Skiptvet kommune på de vilkår som fremgår av gjeldene lover, reglement og tariffavtaler, herunder medlemsskap i KLP.
Arbeidstaker må være forberedt på at arbeidssted og arbeidsoppgaver kan endres internt i kommunen - innenfor tilskuddets formål.

Skiptvet kommune ønsker at ansatte skal representere mangfoldet i befolkningen og oppfordrer kvalifiserte personer å søke uavhengig av kjønn, alder, funksjonsevne og kulturell bakgrunn.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende har vesentlig grunn til det.  Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.

 

 

  • Bedrift
    Skiptvet kommune
  • Søknadsfrist
    17.11.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Engasjement
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1816, SKIPTVET
    SKIPTVET
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5897218
  • Se her for andre jobber fra Skiptvet kommune
  • Oppdatert 27.09.2024