Ledig stilling

Lillestrøm Kommune

Lærer - Sagdalen skole

Offentlig forvaltning

Lillestrøm er en utviklingsorientert skolekommune med en visjon om at alle elever skal lære, trives og utvikle seg.

Vi har brede og solide fagmiljøer og er opptatte av å bygge et lag rundt våre elever. Skolene vektlegger profesjonsfaglige fellesskap, og alle lærere deltar i faggrupper og nettverk som inngår i den kommunale kompetanseutviklingen. Vi har dyktige veiledere på hver skole. I kommunale nettverk møter du erfarne veiledere og andre nyutdannede, som spesielt vil ivareta deg som er nyutdannet. I Lillestrømskolen satses det også på videreutdanning og utviklingsmuligheter gjennom hele yrkeslivet. Vi ønsker oss både nyutdannede og erfarne lærere.
Den gode skole skaper vi sammen!

Lillestrøm kommune ligger sentralt på Romerike med gode buss- og togforbindelser. Lillestrøm stasjon ligger kun ti minutter med tog fra Oslo S. Mer informasjon om skolene finner du på kommunens hjemmeside.

Sagdalen skole har sentral beliggenhet på Strømmen, og det er kort vei til både buss og tog. Skolen er en 1.-7. skole, og er delt inn i to avdelinger. Klassetrinnene 1.-4. er en avdeling, og 5.-7. er den andre. Skolen har et elevtall mellom 675-700.  

Lærerne er delt inn i team, og skolen har gode støttefunksjoner for lærerne ved skolen. Vi har et eget fagteam på fire ansatte som følger opp kartlegginger og veileder i faglige spørsmål. Skolen har også to fulle sosiallærerstillinger som bistår lærerne i sosialpedagogisk arbeid. Skolen har over tid hatt et stabilt personale og det sosiale miljøet er godt. Skolen er praksisskole for OsloMet, og vi har også deltakelse i Erasmus -prosjekter. Fra april 2022 har Sagdalen også status som universitetsskole.

Skolens ledergruppe består av rektor, tre inspektører og SFO-leder.

Vi har ledig lærerstillinger på 1.-7. trinn

Kvalifikasjoner:

  • Godkjent lærerutdanning i grunnskolen - 1.-7. trinn
  • Kunnskap og erfaring med utviklingsarbeid, kunnskap til gjeldende lovverk, og kompetanse i digitale verktøy er en fordel
  • Gode ferdigheter i norsk, skriftlig og muntlig

Før tiltredelse må det legges frem politiattest i tråd med opplæringsloven § 10-9, og om nødvendig, tilfredsstillende tuberkulinstatus i tråd med bestemmelsen i forskrift om tuberkulosekontroll

 

Vitnemål og attester må lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet

Vi gjør oppmerksom på at dokumentasjon på blant annet avtjent verneplikt og omsorg for barn, eldre eller syke også kan gi uttelling på lønnsansiennitet.

Personlige egenskaper:

  • Samarbeider og kommuniserer godt
  • Et inkluderende og positivt elevsyn
  • Nytenkende og opptatt av pedagogisk utvikling
  • Strukturert og selvstendig
  • God relasjonskompetanse
  • God organisasjonsforståelse
  • Positiv, fleksibel, løsnings- og utviklingsorientert
  • Tydelig klasseleder
  • Evne til å bygge gode relasjoner til eleven og hjemmet

Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr:

  • Tett faglig samarbeid mellom kollegaer
  • Godt fagmiljø med fokus på læring og utvikling, trygghet og trivsel
  • Veiledning for nyutdannede lærere de to første yrkesårene
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert yrkesskadeforsikring på fritid  
  • Muligheter for kompetanseutvikling, etter - og videreutdanning
  • Kontaktlærertillegg med inntil 32.000 kr. pr. år, og en egen lokal særavtale for funksjonstillegg i skolene
  • Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtalen
  • Bedriftshelsetjeneste
  • Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer

   

Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. 

Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.