• Företag
    Trondheim Kommune
  • Ansökningstiden
    26.01.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    7013, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    4952178
  • Se här för andra jobb från Trondheim Kommune
  • Uppdaterad 12.01.2023
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Trondheim Kommune

Kontraktsforvalter

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Ved Innkjøpstjenesten er det ledig to faste 100 prosent stillinger som kontraktsforvalter.

Vi er på jakt etter deg som ønsker en variert og innholdsrik hverdag i skjæringspunktet mellom jus, økonomi, organisasjon og ledelse. Offentlige anskaffelser og god kontraktsforvaltning løftes frem som et viktig strategisk verktøy for å løse store samfunnsutfordringer lokalt og nasjonalt. Stillingene er nyopprettede.

Trondheim kommune investerer og handler for flere milliarder hvert år og er en betydelig markedsaktør. Gjennom krav og kriterier i konkurranser kan markedet påvirkes i ønsket retning. De store utfordringene for Trondheim kommune løses best gjennom samspill med næringslivet, og kommunen skal gjennom sine anskaffelser og kontraktsoppfølging bevisst stimulere til innovasjon og grønn omstilling.

Innkjøpstjenesten er en intern tjeneste organisert innenfor virksomhetsområdet næring, samferdsel, klima og miljø. Vi er kommunens kompetansesenter for offentlige anskaffelser og har ansvar for gjennomføring av anbudskonkurranser og forvaltning av kontraktsportefølje bestående av kommunens rammeavtaler. Det vil være tett samarbeid mellom innkjøpsrådgivere og kontraktsforvaltere. I stillingen som kontraktsforvalter vil du overta ansvaret for kontrakter etter at konkurranser er gjennomført av innkjøpsrådgiver. 

Innkjøpstjenesten har i tillegg ansvar for kommunens anskaffelsesstrategi og innkjøpsreglement, rutiner og kontrollfunksjoner samt drift og support på kommunens e-handelsløsning og konkurransegjennomføringsverktøy Mercell.

Arbeidsoppgaver:

  • Sikre god implementering og bruk av Trondheim kommunes rammeavtaler
  • Være hovedkontakt for oppdragsgiver, interne brukere av rammeavtalen og leverandør
  • Strukturert kontraktsoppfølging og leverandørstyring med planlegging, forberedelse og gjennomføring av leverandørmøter
  • Følge opp kontraktsvilkår
  • Identifisere forbedringsområder og gevinster
  • Gi støtte og råd, samt bidra til kompetanseheving i Trondheim kommune om kontraktsforvaltning
  • Samarbeide med interne og eksterne fagmiljøer
  • Intern oppfølging, opplæring og rapportering
  • Bidra til å utvikle Trondheim kommunes kontraktsforvaltning som fagområde
  • Andre arbeidsoppgaver med tilknytning til fagområdet

    Kvalifikasjoner:

    • Høyere utdanning innen juridiske fag, økonomi eller innkjøpsledelse. Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskrav
    • Erfaring med kontraktsforvaltning, leverandørstyring og forhandlinger er ønskelig
    • Erfaring og kunnskap om offentlige anskaffelser er en fordel
    • Ønskelig med erfaring fra offentlig forvaltning
    • Gode digitale ferdigheter
    • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk

    Personlige egenskaper:

    • Evne til å arbeide selvstendig og i team
    • God på samarbeid og nettverksbygging
    • Analytisk, strukturert og nøyaktig
    • Interesse for å utvikle fagfeltet
    • Initiativrik
    • Løsningsorientert
    • Personlig egnethet og motivasjon vil vektlegges

    Vi tilbyr:

    • Utfordrende og spennende jobb med store utviklingsmuligheter
    • Fleksibel arbeidstidsordning
    • Gode pensjons- og forsikringsordninger
    • Lønn etter sentrale avtaler og Trondheim kommunes lokale avtaler
    • Stor frihet til å påvirke egen arbeidsdag
     

    • Företag
      Trondheim Kommune
    • Ansökningstiden
      26.01.2023
    • Heltid/Deltid
      Heltid
    • Anställningsform
      Permanent
    • Bransch
      Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
    • Utbildningskrav
      Påkrevet
    • Arbetserfsrenhet
      Ønskelig
    • Adress
      7013, TRONDHEIM
      TRONDHEIM
      Norge
    • Antal befattningar
      1
    • Karriere-kod
      4952178
    • Se här för andra jobb från Trondheim Kommune
    • Uppdaterad 12.01.2023