Company
Haugesund kommuneApplication deadline
02.01.2022Form of employment
workTime.HeltidIndustry
Offentlig forvaltningEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
5528, HAUGESUND
HAUGESUND
NorwayNumber of positions
1Career-kode
4249797Look here for other jobs from Haugesund kommune
- Updated 02.12.2021
Expired ad
The application deadline for this job opportunity has passed.
Haugesund kommune
Kontaktpersoner barneverntjenesten
Offentlig forvaltning
Barneverntjenesten er en lovpålagt kommunal tjeneste, og gir hjelpetjenester til barn og unge i alderen 0 - 18 (25) år som bor i Haugesund kommune.
Barneverntjenestens hovedformål er å sikre at barn og unge som lever under forhold som kan skade deres helse og utvikling, får nødvendig hjelp og omsorg til rett tid, og trygge oppvekstvilkår.
Tjenesten er organisert i 4 avdelinger: mottak, hjelpetiltak, omsorg og familieveiledning, samt lavterskeltilbudene Ungdomsteamet og Basen familiesenter. Enheten har 45 ansatte. Barneverntjenesten er samlokalisert med Bufetat sentralt i Haugesund.
Vi har en fagutviklingsplan som sikrer faglig oppdatering og utvikling for alle ansatte. Vi har strukturert opplæring og vedlikeholdsveiledning i forhold til barnevernets kjernekunnskap. Våre ansatte får tilbud om å delta i den nasjonale satsingen på barnevernfaglige videreutdanninger. Vi kan tilby utfordrende arbeidsoppgaver, med rom for kreativitet og initiativ i et arbeidsmiljø som du selv kan bidra til å gi kvalitet og meningsfullt innhold.
Barneverntjenesten i Haugesund og Utsira har 2 ledige foreldrepermisjons vikariater som kontaktperson. Stillingene er for tiden plassert i Avdeling hjelpetiltak
Arbeidsoppgaver:
- Som kontaktperson i barneverntjenesten vil en få ansvar for oppfølging av barn og unge i alderen 0 - 25 år.
- Dette innebærer kontakt/samarbeid med barnet/ungdommen selv, samt deres foreldre/foresatte.
- Det innebærer også samarbeid med ulike instanser som er involvert i barnet/ungdommen, som f.eks. barnehage/skole, PPT, BUP, andre helseforetak i forhold til somatiske lidelser og lignende.
- Som kontaktperson er en ansvarlig for å kartlegge og koordinere de tiltak som barnet og deres omsorgspersoner er i behov av. En vil og være ansvarlig for saksbehandling i form av journalføring, arkivering, referater fra ulike møter, vedtaksskriving, saksfremlegg for fylkesnemnd og utarbeidelse av planer knyttet til barnet/ungdommen.
- En må påregne noe arbeid på ettermiddag og kveld.
Kvalifikasjoner:
- Barnevernspedagog, sosionom
- Relevant videreutdanning og erfaring fra barnevernsarbeid
- Personlig egnethet vil bli vektlagt.
- Det vil bli påkrevd politiattest ved ansettelse.
- Søkere må ha ordinært gyldig førerkort.
Personlige egenskaper:
- Initiativrik, selvstendig, løsningsorientert og fleksibel
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Håndterer høyt arbeidspress
- Liker å jobbe systematisk og målrettet
Norsk er arbeidsspråk i Haugesund kommune. Du snakker , leser og skriver så godt norsk at du både kan samarbeide med andre og utføre arbeidsoppgavene dine selvstendig.
Vi tilbyr:
- Et positivt og allsidig arbeidsmiljø, med bred sammensetning på erfaring, kompetanse, alder og kjønn
- Faglig oppdatering og strukturert veiledning
- Et miljø som satser på fagutvikling
- Rom for kreativitet og eget initiativ
- Et arbeidsmiljø som du selv kan bidra til å gi kvalitet og meningsfullt innhold
- Kreativ miljøgruppe som sørger for sosialt fellesskap og ulike trivselstiltak
- Tjenestebiler
- Fleksibel arbeidstidsordning
Company
Haugesund kommuneApplication deadline
02.01.2022Form of employment
workTime.HeltidIndustry
Offentlig forvaltningEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
5528, HAUGESUND
HAUGESUND
NorwayNumber of positions
1Career-kode
4249797Look here for other jobs from Haugesund kommune
- Updated 02.12.2021