• Bedrift
    Rauma kommune
  • Søknadsfrist
    16.03.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6300, ÅNDALSNES
    RAUMA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5013680
  • Se her for andre jobber fra Rauma kommune
  • Oppdatert 10.03.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Rauma kommune

Kontaktperson i Rauma barneverntjeneste

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Stillingstype
100% fast stilling, ved barnevernstjenesten i Rauma kommune. 
Arbeidstid: Hovedregel på dagtid, men det må regnes med å måtte jobbe ettermiddag, kveld og helg av og til.

Beskrivelse av arbeidsted 
Kommunal barnevernstjeneste arbeider etter Lov om barnevernstjenester. Dette innebærer arbeid med meldinger og undersøkelser, oppfølging og arbeid med tiltak etter barnevernloven, fosterhjemsarbeid, akuttarbeid og samarbeid med andre tjenester og faggrupper m.m.

Fagfeltet er i kontinuerlig endring og utvikling det innebærer evne til å reflektere over egen praksis, men gir også gode læringsmuligheter og en variert hverdag med mange ulike oppgaver.

Arbeidsoppgaver
Arbeidet som kontaktperson i barneverntjenesten er varierende, spennende og utfordrende. Stillingen innebærer kontakt med barn og familier med ulike former for hjelpebehov. Dette setter høye krav til både relasjonskompetanse og evne til samhandling med andre. Arbeidet kan å innebære noe reisevirksomhet.

Kvalifikasjonskrav

  • 3-årig bachelor i barnevern eller sosialt arbeid evt annen relevant bachelor
  • Førerkort klasse B
  • Vi forutsetter gode norskkunnskaper, både muntlig og skriftlig
  • Erfaring med å jobbe på digitale plattformer

Det er ønskelig med:

  • Erfaring fra arbeid med barn og unge
  • Relevant videreutdanning og sertifisering i barnevernstiltak
  • Kjennskap til Teams og Familia

Personlig egnethet

  • Du er genuint opptatt av mennesker, og spesielt barn og unge
  • Du må ha god relasjonskompetanse
  • Du har høy arbeidskapasitet og mestrer godt stress
  • Du er flink til å samarbeide med andre. Både i team, og med andre instanser og faggrupper
  • Du har evne til å arbeide selvstendig og systematisk
  • Du er fleksibel og villig til å strekke deg langt for de barna og familiene vi arbeider med

Ansettelse
Ansettelse skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk, herunder medlemskap i pensjonsordning. Avlønning etter sentral Hovedtariffavtale ut fra kvalifikasjoner og ansiennitet.

Politiattest
Ved tilsetting må gyldig politiattest fremlegges jmf. Barnevernsloven § 12-11 første ledd, jf. forskrift om politiattest etter barnevernsloven § 1 og § 5 første ledd, jf. politiregisterloven § 39 første ledd. Politiattesten må ikke være eldre enn 3 måneder.

Søknad 
Rauma kommune tar kun imot elektroniske søknader. Søkerveiledning: https://www.rauma.kommune.no/om-kommunen/ledige-stillinger/sokerveiledning/ eller personal@rauma.kommune.no. Det er viktig at du tar deg tid til å besvare spørsmålene vi stiller og registrerer/oppdaterer din CV med utdannelse og kompetanse i søknadsskjemaet. Last opp aktuelle attester og vitnemål i PDF format.

Vær oppmerksom på at opplysninger om søker kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste. 

 

  • Bedrift
    Rauma kommune
  • Søknadsfrist
    16.03.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6300, ÅNDALSNES
    RAUMA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5013680
  • Se her for andre jobber fra Rauma kommune
  • Oppdatert 10.03.2023