• Företag
    Færder kommune
  • Ansökningstiden
    06.10.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    , NØTTERØY
    FÆRDER
    search.country.NORGE
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6388044
  • Se här för andra jobb från Færder kommune
Ledigt jobb

Færder kommune

Kontaktperson mottak/undersøkelse

Offentlig forvaltning

Kontaktperson i barneverntjenesten

100 % fast stilling i barneverntjenesten som kontaktperson i avdeling mottak/undersøkelse

Færder barneverntjeneste har 45 ansatte og er organisert med 4 avdelinger (mottak/undersøkelse/spe- og småbarn, tiltak, omsorg, ettervern og enslige mindreårige). Avdeling mottak/undersøkelse/spe- og småbarn har ansvar for mottak og behandling av bekymringsmeldinger, undersøkelse 0-18 år og hjelpetiltak for barn i alderen 0-3 år. Avdelingen består av 4,5 kontaktpersoner, avdelingsleder, en fagansvarlig og en mottakskoordinator. Vi jobber tett sammen i team i avdelingen, blant annet med tett veiledning underveis i undersøkelsene og to kontaktpersoner som følger hver undersøkelsessak, som hovedregel.

Barn og foreldre er våre viktigste samarbeidspartnere når vi kartlegger barn og unges behov. Som kontaktperson i mottak/undersøkelse vil du få en variert arbeidshverdag, hvor det tidvis vil være høyt tempo. Du vil i mange tilfeller være barn og foreldres første møte med barneverntjenesten. Undersøkelsene er derfor forankret i tjenestens kjerneverdier åpenhet, kjærlighet, ydmykhet og samarbeid.

Færder barneverntjeneste har over år satset på kompetanseutvikling hos alle ansatte. Vi har i dag et kollegafelleskap med solid og bred fagkompetanse. Vi søker deg som vil være endel av dette miljøet og som kan være med på fortsatt å styrke tjenesten.  

 Som kontaktperson i avdeling mottak/undersøkelse vil dine arbeidsoppgaver være

  • saksbehandling etter barnevernsloven, hvor hoveddelen består av kartlegging av barns omsorgssituasjon etter bekymringsmeldinger
  • oppfølgning av tiltak 0-3
  • tett kontakt med barn og unge, foreldre, samarbeidspartnere og øvrig nettverk
  • kontinuerlig dokumentasjon av arbeidet; journal, referat, brev, henvisninger, rapporter, vedtak mm.
  • selvstendig ansvar for fremdrift i sakene
  • delta på akuttarbeid
  • noe kveldsarbeid og reisevirksomhet må påregnes
  • være kommunens representant i saker for nemnd og rett
  • være bidragsyter i faglig utviklingsarbeid i tjenesten

 

Kvalifikasjoner:

  • Barnevernspedagog eller sosionom. Annen relevant høyskoleutdanning kan vurderes dersom søker har erfaring fra barnevernarbeid.
  • Erfaring fra 1. linje barnevernarbeid er ønskelig.
  • Relevant videreutdanning er ønskelig.
  • Du må være opptatt av barns medvirkning og ha holdninger som representerer dette.
  • Du må være ærlig og åpen i møte med barn og foreldre. Å vise kjærlighet, ydmykhet og ha en samarbeidende innstiling i arbeid med barn og deres foreldre, er en forutsetning.
  • Strukturert og systematisk
  • Lærevillig, robust og trives med variert og tidvis høyt arbeidstempo
  • Kreativ, nysgjerrig, nytenkende, fleksibel og løsningsorientert vil være en fordel
  • Trygg på barneverntjenestens samfunnsoppdrag og rolleforståelse
  • Gode samarbeidsevner
  • Sertifikat klasse B
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne i norsk er nødvendig

 

Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt. Sammensetning i avdelingen vil ha betydning for valg av kandidater til stillingen.

Vi tilbyr:

  • Dyktige kollegaer
  • Humørfylt og støttende arbeidsmiljø
  • Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Gruppeveiledning fra ekstern veileder
  • Muligheter til faglig utvikling
  • Fleksitid

 

Vi har noen tjenestebiler, men pga kapasitet er det ønskelig at søker kan disponere egen bil enkelte dager.

Politiattest fremlegges ved ansettelse.

Det er obligatorisk å laste opp vitnemål og attester, men det er ikke krav om attest fra nåværende arbeidsgiver. Det lastes da opp et tomt dokument, slik at du kommer videre i prosessen. 

 

 

  • Företag
    Færder kommune
  • Ansökningstiden
    06.10.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    , NØTTERØY
    FÆRDER
    search.country.NORGE
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6388044
  • Se här för andra jobb från Færder kommune