Bedrift
Nannestad kommuneSøknadsfrist
17.08.2020Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2030, NANNESTAD
NANNESTAD
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
3045236Se her for andre jobber fra Nannestad kommune
- Oppdatert 27.07.2020
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Nannestad kommune
Kontaktperson i omsorgsteamet
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Nannestad barneverntjeneste har 20,4 årsverk, og jobber etter spesialistmodell. Kontoret består av virksomhetsleder, fagleder, kontorfagligansatte, mottak/undersøkelsesteam, tiltaksteam og omsorgsteam. Alle teamene har egne teamledere. Tjenesten har også egne familieveiledere.
Nannestad barneverntjeneste har stort fokus på å ivareta barneperspektivet, og det vektlegges et tett samarbeid med øvrige interne og eksterne tjenester. Vi har et tett samarbeid med Stillasbyggerne ved A-hus. Det er fokus på fagutvikling og kompetanseheving, og det forventes at alle ansatte deltar aktivt i dette. Barneverntjenesten har implementert Kvellos metode for kartlegging og oppfølging av barn i risiko som kontorets faglige fundament, i tillegg til forståelsen av traumesensitiv omsorg og behandling.
Utlysningen gjelder et vikariat i 100 % stilling i 1 år med mulighet for fast stilling. Stillingen som lyses ut er som kontaktperson ved omsorgsteamet. Teamet jobber med oppfølging av barn, ungdom og deres familier etter vedtak om omsorgsbase utenfor hjemmet.
- Saksbehandling etter Lov om barneverntjenester. Hovedoppgavene er knyttet til arbeid med barn og ungdom i fosterhjem eller institusjon, og deres biologiske familie.
- Møte som partsrepresentant i Fylkesnemnda og øvrige rettsinstanser. Som partsrepresentant vil du blant annet delta under selve behandlingen, legge frem fakta og vurderinger for partene samt for Fylkesnemndas representanter.
- Holde deg faglig oppdatert og tilegne deg ny fagkunnskap.
- Delta i opplæring av nyansatte og studenter
Utdanningskrav: Barnevernpedagog eller sosionom. Forutsatt relevant erfaring, vil søkere med annen utdanningsbakgrunn kunne bli vurdert.
- Vi krever erfaring fra arbeid med barneverntjenestens målgruppe, fortrinnsvis erfaring fra barneverntjenestens førstelinje og fosterhjemsarbeid.
- Erfaring med bruk av Kvellos arbeidsmodell, relevant etter- og videreutdanning vil bli vektlagt.
- Vi krever tydelig og nyansert muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
- Vi krever god dokumentasjonsevne, samt at du utviser høy grad av struktur.
- Vi krever at du er opptatt av kompetanse- og fagutvikling, og således bidrar til utvikling av tjenesten.
- Vi krever at du er endrings- og løsningsorientert.
- Du liker å jobbe strukturert og systematisk
- Du har gode relasjonelle ferdigheter
- Du er en medarbeider som liker å samarbeide i team med kolleger og andre aktuelle instanser
- Du er samtidig selvstendig, og kan stå alene i relasjoner og situasjoner
- Du har mot til å være tydelig, og til å fremme egne synspunkter og vurderinger
- Du er god til å prioritere - og du tåler arbeidspress
- Du mestrer uforutsigbarhet i hverdagen, tåler et høyt arbeidstempo og utviser fleksibilitet i forhold til ulike arbeidsoppgaver
- Du leverer i henhold til tidsfrister, og kan tenke alternativt når utfordrende oppgaver skal løses
- Du har god forståelse for hva god brukermedvirkning innebærer
- Et engasjerende, trivelig og inkluderende arbeidsmiljø med høyt fokus på faglig og personlig utvikling.
- Et arbeidsmiljø som ivaretar 24-timers mennesket.
- En spennende og variert arbeidshverdag med krevende utfordringer.
- En framover lent barneverntjeneste med fokus på høy kvalitet i fosterhjemsarbeid som fagfelt.
- En pågående prosess med utarbeidelse av faglig plattform sammen med våre samarbeidskommuner på Øvre Romerike og Lunner kommune, blant annet i forhold til utvikling av egen retningslinjer og fosterhjemshåndbok for våre kommuner.
- Veiledning og tett oppfølging fra teamleder og leder.
- Ekstern saks- og prosessveiledning.
- God indre struktur og rutiner.
- Tjenestebil til felles bruk.
- Utleie av firmahytte.
- Gode pensjons- og forsikringsordninger.
- Nannestad kommune er en IA-bedrift.
- Lønn etter gjeldende tariff
Godkjent politiattest av nyere dato må fremlegges før tiltredelse
Minst 2 referanser må oppgis i søknaden.
Vitnemål/attester vedlegges søknaden.
Vi gjør oppmerksom på at søkerens navn kan bli offentliggjort selv om søkeren ber om konfidensiell behandling, jfr. Offentlighetsloven § 25
Bedrift
Nannestad kommuneSøknadsfrist
17.08.2020Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2030, NANNESTAD
NANNESTAD
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
3045236Se her for andre jobber fra Nannestad kommune
- Oppdatert 27.07.2020