Company
Haugesund kommuneApplication deadline
27.11.2022Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltningEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
5528, HAUGESUND
HAUGESUND
NorwayNumber of positions
1Career-kode
4868525Look here for other jobs from Haugesund kommune
- Updated 11.11.2022
Expired ad
The application deadline for this job opportunity has passed.
Haugesund kommune
Kontaktperson barnevernstjenesten
Offentlig forvaltning
Barnevernstjenesten er en lovpålagt kommunal tjeneste, og gir hjelpetjenester til barn og unge i alderen 0 - 18 (25) år som bor i Haugesund og Utsira kommuner.
Barnevernstjenestens hovedformål er å sikre at barn og unge som lever under forhold som kan skade deres helse og utvikling, får nødvendig hjelp og omsorg til rett tid, og trygge oppvekstvilkår.
Tjenesten er organisert i 4 avdelinger: mottak, hjelpetiltak, omsorg og familieveiledning, samt lavterskeltilbudene Ungdomsteamet og Basen familiesenter. Enheten har 54 ansatte. Barnevernstjenesten er samlokalisert med Bufetat sentralt i Haugesund.
Vår fagutviklingsplan sikrer faglig oppdatering og utvikling for alle ansatte. Vi tilbyr strukturert opplæring og vedlikeholdsveiledning i forhold til barnevernets kjernekunnskap. Våre ansatte får tilbud om å delta i den nasjonale satsingen på barnevernfaglige videreutdanninger.
Vi kan tilby utfordrende arbeidsoppgaver, med rom for kreativitet og initiativ i et arbeidsmiljø som du selv kan bidra til å gi kvalitet og meningsfullt innhold.
Barnevernstjenesten i Haugesund og Utsira har nå ledig 1 fast stilling som kontaktperson. Stillingen er for tiden plassert i avdeling hjelpetiltak
Arbeidsoppgaver:
- Som kontaktperson i barnevernstjenesten vil en få ansvar for oppfølging av barn og unge i alderen 0 - 25 år.
- Dette innebærer kontakt/samarbeid med barnet/ungdommen selv, samt deres foreldre/foresatte.
- Det innebærer også samarbeid med ulike instanser som er involvert i barnet/ungdommen, som barnehage/skole, helsesykepleier, PPT, BUP, andre helseforetak i forhold til somatiske lidelser og lignende.
- Som kontaktperson er en ansvarlig for å kartlegge og koordinere de tiltak som barnet og deres omsorgspersoner er i behov av. En vil og være ansvarlig for saksbehandling i form av journalføring, arkivering, referater fra ulike møter, vedtaksskriving, saksfremlegg for fylkesnemnd og utarbeidelse av planer knyttet til barnet/ungdommen.
- En må påregne noe arbeid på ettermiddag og kveld.
Kvalifikasjoner:
- Barnevernspedagog, sosionom
- Relevant barnevernfaglig videreutdanning er ønskelig
- Personlig egnethet vil bli vektlagt.
- Det er krav om tilfredstillende politiattest for tilsetting i stillingen.
- Søkere må ha ordinært gyldig førerkort.
Personlige egenskaper:
- Initiativrik, selvstendig, løsningsorientert og fleksibel
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Håndterer høyt arbeidspress
- Liker å jobbe systematisk og målrettet
Norsk er arbeidsspråk i Haugesund kommune. Den ansatte må snakke, lese og skrive så godt norsk at den både kan samarbeide med andre og utføre arbeidsoppgavene sine selvstendig.
Vi tilbyr:
- Et positivt og allsidig arbeidsmiljø, med bred sammensetning på erfaring, kompetanse, alder og kjønn
- Faglig oppdatering og strukturert veiledning
- Et miljø som satser på fagutvikling
- Rom for kreativitet og eget initiativ
- Et arbeidsmiljø som du selv kan bidra til å gi kvalitet og meningsfullt innhold
- Tjenestebiler
- Fleksibel arbeidstidsordning
- Kreativ miljøgruppe som sørger for sosialt fellesskap og ulike trivselstiltak
Company
Haugesund kommuneApplication deadline
27.11.2022Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltningEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
5528, HAUGESUND
HAUGESUND
NorwayNumber of positions
1Career-kode
4868525Look here for other jobs from Haugesund kommune
- Updated 11.11.2022