Företag
Hamar kommuneAnsökningstiden
05.03.2023Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
2317, HAMAR
HAMAR
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
5011768Se här för andra jobb från Hamar kommune
- Uppdaterad 14.02.2023
Utgått annons
Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat
Hamar kommune
Konsulent / spesialkonsulent arkiv
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
I Hamar kommunes sentralarkiv er det ledig 100 % fast stilling som konsulent/spesialkonsulent, da en av våre trofaste medarbeidere går av med pensjon. Arbeidssted Hamar rådhus.
Sentralarkivet har p.t. 8,5 årsverk og er et knutepunkt i organisasjonen vår. Arkivfunksjonen ledes av arkivleder som er underlagt assisterende kommunedirektør i Administrasjonsavdelingen.
Arkivfunksjonen er under stadig endring som følge av ny teknologi. Kommunen er i prosess for anskaffelse av nytt sak/arkivsystem. Kommunen ble nylig medlem av IKA Opplandene - kommunalt oppgavefellesskap.
Den digitale utviklingen går raskt og Hamar kommune er opptatt av å etablere en framtidsrettet og effektiv arkivtjeneste. Vi ønsker oss derfor en initiativrik kollega med gode digitale ferdigheter og evnen til se framover.
Vi søker en kollega med arkivkompetanse, kunnskap og erfaring fra elektronisk arkivarbeid, samt interesse for kommunalt arkiv. Vi trenger en medarbeider som kan delta både i det daglige arbeidet og bidra til forbedring av rutiner. Det er ønskelig med erfaring fra veiledning av ansatte innen arkivrutiner, lovverk og bruk av sak/arkivsystem.
Arbeidsoppgaver:
Vår nye medarbeider vil inngå i gruppe for daglig drift. Noen konkrete oppgaver:
- postbehandling og journalføring
- kvalitetssikring av elektronisk dokumentproduksjon
- arkivfaglig råd og veiledning til kommunens ansatte, via telefon, chat, videomøte, skranketjeneste m.v.
- noe arkivpleie
- bidra til effektivisering av rutiner
- andre oppgaver etter behov
Kvalifikasjoner:
- arkivfag på høyere nivå innen arkiv- og dokumentbehandling, informasjonsforvaltning eller annen relevant utdanning
- ønskelig med relevant arbeidserfaring
- kjennskap til offentleglova
- ønskelig med erfaring fra veiledning
- god IKT-forståelse og interesse for digitale løsninger
- kunnskap om digitale dokumenthåndteringssystem
- god skriftlig og muntlig framstillingsevne på norsk
Realkompetanse kan kompensere for formell kompetanse.
Personlige egenskaper:
- trygg og kompetent i møte med brukere og kolleger
- god på å tilpasse kommunikasjonen til ulike aktører
- gode samarbeidsevner, men også evne til å jobbe selvstendig
- fleksibel, endringsvillig og løsningsorientert
- engasjert og positiv
- systematisk, nøyaktig og målrettet
- bidragsyter til et godt arbeidsmiljø
- kunne jobbe i åpent kontorlandskap
Vi tilbyr:
- lønn etter avtale
- fleksibel arbeidstidsordning
- varierte arkivfaglige oppgaver
- godt fagmiljø
- medlemskap i Kommunal Landspensjonskasse
- IA-bedrift
- tilsetting skjer på de vilkår som framgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler
Starttidspunkt etter avtale.
Företag
Hamar kommuneAnsökningstiden
05.03.2023Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
2317, HAMAR
HAMAR
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
5011768Se här för andra jobb från Hamar kommune
- Uppdaterad 14.02.2023