• Bedrift
    Hamar kommune
  • Søknadsfrist
    05.03.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2317, HAMAR
    HAMAR
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5011768
  • Se her for andre jobber fra Hamar kommune
  • Oppdatert 14.02.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Hamar kommune

Konsulent / spesialkonsulent arkiv

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

I Hamar kommunes sentralarkiv er det ledig 100 % fast stilling som konsulent/spesialkonsulent, da en av våre trofaste medarbeidere går av med pensjon. Arbeidssted Hamar rådhus.

Sentralarkivet har p.t. 8,5 årsverk og er et knutepunkt i organisasjonen vår. Arkivfunksjonen ledes av arkivleder som er underlagt assisterende kommunedirektør i Administrasjonsavdelingen.

Arkivfunksjonen er under stadig endring som følge av ny teknologi. Kommunen er i prosess for anskaffelse av nytt sak/arkivsystem. Kommunen ble nylig medlem av IKA Opplandene - kommunalt oppgavefellesskap.

Den digitale utviklingen går raskt og Hamar kommune er opptatt av å etablere en framtidsrettet og effektiv arkivtjeneste. Vi ønsker oss derfor en initiativrik kollega med gode digitale ferdigheter og evnen til se framover.

Vi søker en kollega med arkivkompetanse, kunnskap og erfaring fra elektronisk arkivarbeid, samt interesse for kommunalt arkiv. Vi trenger en medarbeider som kan delta både i det daglige arbeidet og bidra til forbedring av rutiner. Det er ønskelig med erfaring fra veiledning av ansatte innen arkivrutiner, lovverk og bruk av sak/arkivsystem. 

Arbeidsoppgaver:

Vår nye medarbeider vil inngå i gruppe for daglig drift. Noen konkrete oppgaver:

  • postbehandling og journalføring
  • kvalitetssikring av elektronisk dokumentproduksjon
  • arkivfaglig råd og veiledning til kommunens ansatte, via telefon, chat, videomøte, skranketjeneste m.v.
  • noe arkivpleie
  • bidra til effektivisering av rutiner
  • andre oppgaver etter behov 

Kvalifikasjoner:

  • arkivfag på høyere nivå innen arkiv- og dokumentbehandling, informasjonsforvaltning eller annen relevant utdanning
  • ønskelig med relevant arbeidserfaring
  • kjennskap til offentleglova
  • ønskelig med erfaring fra veiledning
  • god IKT-forståelse og interesse for digitale løsninger
  • kunnskap om digitale dokumenthåndteringssystem
  • god skriftlig og muntlig framstillingsevne på norsk

Realkompetanse kan kompensere for formell kompetanse.

Personlige egenskaper:

  • trygg og kompetent i møte med brukere og kolleger
  • god på å tilpasse kommunikasjonen til ulike aktører
  • gode samarbeidsevner, men også evne til å jobbe selvstendig
  • fleksibel, endringsvillig og løsningsorientert
  • engasjert og positiv
  • systematisk, nøyaktig og målrettet
  • bidragsyter til et godt arbeidsmiljø
  • kunne jobbe i åpent kontorlandskap

Vi tilbyr:

  • lønn etter avtale
  • fleksibel arbeidstidsordning
  • varierte arkivfaglige oppgaver
  • godt fagmiljø
  • medlemskap i Kommunal Landspensjonskasse
  • IA-bedrift
  • tilsetting skjer på de vilkår som framgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler

Starttidspunkt etter avtale.

 

  • Bedrift
    Hamar kommune
  • Søknadsfrist
    05.03.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2317, HAMAR
    HAMAR
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5011768
  • Se her for andre jobber fra Hamar kommune
  • Oppdatert 14.02.2023