• Företag
    Bergen kommune
  • Ansökningstiden
    15.05.2022
  • Anställningsform
    workTime.Heltid
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    5015, BERGEN
    BERGEN
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    4588095
  • Se här för andra jobb från Bergen kommune
  • Uppdaterad 29.04.2022
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Bergen kommune

Konsulent regnskap

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Bergen kommune søker motiverte medarbeidere som er kompetente, åpne, pålitelige og samfunnsengasjerte. Kvalitet i tjenestene skapes gjennom godt arbeidsmiljø og mangfold blant ansatte.
Ansattservice ble etablert 15. mars 2021. Formålet er å skape et sterkt fagmiljø som bistår i å levere nær sagt alle støttetjenester til ansatte i Bergen kommune. For å få det til samler vi ulike kompetanse- og ekspertmiljøer sentralt i Ansattservice, og vi har omtrent 250 ansatte totalt.
Ansattservice drifter og forvalter IKT-systemer og -tjenester som gjelder hele Bergen kommune. Ansattservice drifter også sentrale økonomitjenester i kommunen. I tillegg bistår Ansattservice med rådgivning og prosjektledelse som i sum skal sikre god virksomhetsutvikling i Bergen kommune. Vi setter brukerbehovene høyt og arbeider derfor mye sammen med andre offentlige virksomheter. Avdelingene samarbeider tett innad i Ansattservice for å levere gode tjenester til kommunenes ansatte.
Økonomitjenester består av 6 avdelinger og 80 medarbeidere og har ansvar for fagområdene regnskap, inkasso, lønn og fraværsrefusjon.

Ved avdeling Regnskap drift er det nå ledig stilling som konsulent. Avdelingen håndterer inngående og utgående fakturaer for hele kommunen. Årlig omfang er rundt 400.000 fakturaer fra leverandører og 600.000 fakturaer til kunder. Avdelingen består av 24 engasjerte og kunnskapsrike medarbeidere.

Arbeidsoppgaver:

Kvalitetssikring av leveranser av ordregrunnlag fra forsystem for kommunale gebyr og eiendomsskatt
Fakturering og betalingsoppfølging av kommunale gebyr og eiendomsskatt
Vedlikehold av faste register i regnskapssystemet
Vedlikehold av rutiner tilknyttet prosessen
Saksbehandling på regnskapsområdet
Rådgivning til våre kunder i Bergen kommune
Rydding av kundereskontro
Lage remitteringsforslag
Kjøre remitteringsbekreftelse
Organisasjonen er i utvikling og andre arbeidsoppgaver kan bli tillagt
stillingen.

Kvalifikasjoner:

Det er en forutsetning at du behersker norsk skriftlig og muntlig flytende
God IT forståelse og Excel-kompetanse
Bachelor i økonomi/regnskap, men relevant arbeidserfaring kan kompensere for
manglende formalkompetanse
Ønskelig med erfaring fra bruk av Unit4 Business World (UBW) desktop.
  

Personlige egenskaper:

Du har god muntlig og skriftlig formidlingsevne
Du er nytenkende, fleksibel og positiv
Du er strukturert og effektiv med evne til å tilpasse deg endringer raskt
Du trives med samarbeid så vel som med selvstendig arbeid
Du er serviceinnstilt og liker å dele kunnskap med kolleger og kunder
Du trives med en hektisk og variert arbeidshverdag
Du har evnen til å prioritere de riktige oppgavene
Du er uredd både ift å stille spørsmål og gjøre systemrelaterte oppgaver

Vi oppfordrer  nyutdannede til å søke. 

Vi tilbyr:

Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
Arbeidssted i Bergen sentrum
Fleksibel arbeidstid og gode sosiale ordninger
Godt arbeidsmiljø!
Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
Pensjonsordning i BKP
Lønn etter avtale

Stabil og god arbeidsgiver med en viktig samfunnsrolle

 

  • Företag
    Bergen kommune
  • Ansökningstiden
    15.05.2022
  • Anställningsform
    workTime.Heltid
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    5015, BERGEN
    BERGEN
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    4588095
  • Se här för andra jobb från Bergen kommune
  • Uppdaterad 29.04.2022