Company
Nannestad kommuneApplication deadline
29.01.2023Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
2030, NANNESTAD
NANNESTAD
NorwayNumber of positions
1Career-kode
4955929Look here for other jobs from Nannestad kommune
- Updated 14.01.2023
Expired ad
The application deadline for this job opportunity has passed.
Nannestad kommune
Konsulent politisk sekretariat
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Vi søker deg som er initiativrik, samfunnsinteressert, har god rolleforståelse mellom politisk og administrativ ledelse og som har stor arbeidskapasitet. Det daglige arbeidet i kommunedirektørens stab innebærer forberedelser, gjennomføring og etterarbeid av politiske møter, saksbehandling, kommunale vielser og gjennomføring av valg.
Kommunedirektørens stab består av 14 ansatte som har ansvar for ulike stab- og støttefunksjoner mot kommunens innbyggere, folkevalgte, virksomheter og enheter. Våren 2023 flytter vi inn i et flott nyoppusset og påbygd kommunehus.
Les mer om kommunen vår her: www.nannestad.kommune.no
Nannestad kommune er opptatt av mangfold og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonshemming eller kulturell bakgrunn.
Arbeidsoppgaver:
- Møtesekretær for politiske utvalg
- Saksbehandling etter kommuneloven, valgloven og godtgjørelser
- Merkantile oppgaver for ordføreren
- Økonomioppfølging
- Tilrettelegge for kommunale vielser
- Gjennomføring av kommunestyre-, fylkestings-, sametings- og stortingsvalg
- Kvalitetssikring og utvikling av systemer, prosedyrer og rutiner
- Andre arbeidsoppgaver kan bli tillagt stillingen ved behov
Politisk sekretariat er også en viktig pådriver for videreutvikling av digitale folkevalgte og effektivisering av oppgaveløsning. Det må påregnes noe arbeid utenom ordinær arbeidstid knyttet til kommunale vielser, valg og gjennomføring av møter i politiske utvalg.
Kvalifikasjoner:
- Høyere utdanning, minimum 3 år eller tilsvarende arbeidserfaring innen kontor, administrasjon, økonomi, statsvitenskap og eller juridisk
- Arbeidserfaring fra kommunal forvaltning
- God digital kompetanse
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Må ha erfaring med saksbehandling i kommunal forvaltning
- Fordel å ha erfaring med lederstøtte for politisk og eller administrativ ledelse
- Fordel å ha erfaring med Acos websak og møtemodul
Personlige egenskaper:
- Evne til å kunne jobbe selvstendig, nøyaktig og strukturert
- Evne til å prioritere mellom ulike arbeidsoppgaver i en hektisk arbeidshverdag slik at frister overholdes
- Ha stor arbeidskapasitet og evnen til å takle stress
- Ha forståelse, og teft for å jobbe i samspillet mellom politisk og administrativ ledelse
- Være fleksibel, løsningsorientert og initiativrik
- God gjennomføringsevne
- Gode samarbeidsevner
- Personlig egnethet vektlegges ved ansettelse
Vi tilbyr:
- Lønn etter nærmere avtale
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, anbefaler deg å se her: KLP for Nannestad kommune
- Et trivelig arbeidsmiljø med engasjerte kollegaer
- Fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor
- Ordinær arbeidstid 37,5 timer per uke
Annet:
Minst 2 referanser må oppgis i søknaden
Vitnemål/attester må vedlegges søknaden. Søkere blir vurdert på dokumentert kompetanse og erfaring.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25
Company
Nannestad kommuneApplication deadline
29.01.2023Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
2030, NANNESTAD
NANNESTAD
NorwayNumber of positions
1Career-kode
4955929Look here for other jobs from Nannestad kommune
- Updated 14.01.2023