• Company
    Oslo kommune
  • Application deadline
    11.12.2022
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    0663, OSLO
    OSLO
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    4899393
  • Look here for other jobs from Oslo kommune
  • Updated 02.12.2022
Vacancy

Expired ad

The application deadline for this job opportunity has passed.

Oslo kommune

Konsulent lønn

Offentlig forvaltning

Vi har et stort fagmiljø med 68 ansatte som leverer tjenester til mange av Oslo kommunes virksomheter. Våre oppgaver er knyttet til fravær, lønn, operativ HR, lønnsrelaterte avstemminger, økonomi og interne prosjekter. For tiden leverer vi lønnstjenester til 28 kommunale virksomheter og bydeler. Tjenesten gir utlønninger til 19000 stillinger hver måned. Bystyret vedtok i desember å etablere en felles lønnstjeneste for alle virksomheter i Oslo Kommune. Denne skal samles i UKE innen utgangen av 2023 og vil skape et enda større fagmiljø, samt et ansvar for 90 000 sammenstillingsoppgaver.

Vi søker nå etter dyktige og serviceinnstilte spesialister på lønnsområdet, som motiveres av å levere med kvalitet og profesjonalitet. Oslo kommunes virksomheter har svært mange og ulike oppgaver, og det stiller store faglige krav til oss som jobber med lønn.

Arbeidsoppgaver:

  • Lønnssaksbehandling i henhold til gjeldende prosesser og rutiner
  • Anvende gjeldende regel- og avtaleverk i lønnssaksbehandling
  • Lederstøtte innen ovennevnte områder
  • Andre relevante arbeidsoppgaver kan tillegges stillingen.
  • Se nye muligheter til å forbedre og effektivisere oppgaver og løsninger 

Kvalifikasjoner:

  • Høyere utdanning innen HR-, eller økonomi/administrative fag. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for manglende utdannelse.
  • God kompetanse på gjeldende lover og avtaler på fagområdet.
  • Kjennskap til overenskomstområdet til Oslo kommune vil være en fordel.
  • God kompetanse på sammenhengen mellom lønn og regnskap.
  • Gode ferdigheter i kundedialog og gjerne erfaring med leveranser og oppdragsansvar etter GRFS.
  • Gode IT-kunnskaper og kjennskap til personopplysningsloven.
  • Erfaring fra bruk av systemer for økonomi og lønn, gjerne Unit 4 - HR (UBW).
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt. 

Personlige egenskaper:

  • Positiv, serviceorientert og imøtekommende mot kunder og kollegaer
  • Nøyaktig og strukturert samtidig som du er endringsvillig og ser nye løsninger
  • Liker å samarbeide i team og ta ansvar for alles suksess
  • God til å arbeide selvstendig, effektivt og systematisk, samt levere kvalitet innen frist
  • Ha gode norskkunnskaper, både muntlig og skriftlig
  • Ansvarsfull, proaktiv og initiativrik
  • Liker å jobbe i miljø med tidsfrister og høyt aktivitetsnivå

Vi tilbyr:

  • Lokaler sentralt på Helsfyr. Et knutepunkt når det gjelder offentlig kommunikasjon
  • Faglige utfordringer og et stort fagmiljø med mange kompetente medarbeidere. Muligheter for faglig utvikling.
  • Hyggelig arbeidsmiljø
  • Fleksitidsordning
  • Medlemskap i Oslo Pensjonsforsikring og mulighet for gunstige låne- og forsikringsordninger
  • Stillingene lønnes i lønnstrinn 32-46 som utgjør kr 516 400 - 659 700 brutto per år, avhengig av kvalifikasjoner
 

  • Company
    Oslo kommune
  • Application deadline
    11.12.2022
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    0663, OSLO
    OSLO
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    4899393
  • Look here for other jobs from Oslo kommune
  • Updated 02.12.2022