Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Gjøvik kommune

Konsulent i 100 % fast stilling i service og arkiv

Offentlig forvaltning

Beskrivelse av arbeidsstedet:

Avdelingen service og arkiv er en del av kommunikasjon og forvaltning og har til sammen 14 ansatte. Vi holder til i vårt moderne rådhus som ligger midt i Gjøvik sentrum. Her jobber det rundt 230 personer. 

Hva er jobben?

Vi søker en skikkelig "potet" som kommer til å få mange ulike oppgaver.

Du vil først og fremst jobbe i det som heter politisk sekretariat. De har ansvaret for organiseringen rundt våre politiske møter, og har derfor mye kontakt med både administrativ ledelse og politikerne. Et annet fagområde er bevillingsarbeid der du vil behandle og følge opp både serverings-, salgs- og skjenkebevillinger. Sekretariatet har også andre oppgaver som blant annet valg av meddommere og gjennomføring av stortings- og kommunestyrevalg.

I den nye stillingen ønsker vi å teste ut nye arbeidsmåter og verktøy for hvordan vi kan presentere saker og involvere råd og utvalg. Vi ønsker å ha ekstra fokus på ungdomsrådet for å skape et enda større engasjement blant våre unge innbyggere. Vi ønsker blant annet å forenkle språket og oppbyggingen av saksframleggene våre både til ungdomsrådet og de andre rådene og utvalgene vi har. 

Servicetorget vårt har åpent klokka 10:00-14:00 og er det første som møter innbyggerne når de kommer inn i rådhuset. De får mange spørsmål og kan det meste om vår organisasjon. Sentralbordet er også en del av servicetorget.

På begge steder er det et stort mangfold av oppgaver som skal løses, og du må være forberedt på at kommune-Norge, som resten av samfunnet vårt, er i rask endring. Det betyr at oppgavene i dag, kanskje ikke er de samme om et år eller to.

Kvalifikasjoner:
  • Vi ser etter deg som har høyere utdanning, gjerne fra samfunnsfaglig retning. Dette er et ønske, men sitter du med stor realkompetanse, kan det være like bra.
  • Du må ha kjennskap til offentlig forvaltning og hvordan lokaldemokratiet fungerer.
  • Du har interesse for språk og medvirkning, og det er et pluss om du har kjennskap til arbeid med klarspråk.
  • Du må ha god digital kunnskap og like å sette deg inn i saksfelt som du kanskje ikke kjenner så godt fra før.
  • Du liker å lære noe nytt og deler gjerne med andre hvis det er noe du kan og andre ikke.
Personlige egenskaper:
  • Du er fleksibel og en robust person som tåler at dagen ikke ble helt som planlagt.
  • God serviceevne er en forutsetning.
  • Vi liker engasjement og at du stort sett har et godt og jevnt humør.
  • Du er en som får arbeidet gjort, men likevel nøyaktig.
  • Du er sjølstendig, men trives også med samarbeid både med egen avdeling og på tvers i vår store organisasjon.
Vi kan tilby:
  • Vi holder til i et nyoppusset rådhus med egen kafè som vi ansatte bruker som kantine.
  • Medlemskap i bedriftsidrettslaget gir tilgang til treningsrom i kjelleren på rådhuset.
  • Både innad i avdelingen og ellers på huset er det en god stemning og et godt arbeidsmiljø.
  • Vi har fleksitid.
  • Ansatte meldes inn i Kommunal pensjonskasse (KLP) som er en god pensjonsordning.
Unntatt offentlighet må begrunnes:

Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. offentleglova § 11.

Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. offentleglova § 25.

Søknad:

Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem. 

Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne og alder.