• Företag
    Rana kommune
  • Ansökningstiden
    31.03.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    8622, MO I RANA
    RANA
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5059654
  • Se här för andra jobb från Rana kommune
  • Uppdaterad 10.03.2023
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Rana kommune

Konsulent

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Støttetjenesten i Rana kommune skal være en pådriver for effektivisering, kvalitet og fornying. Støttetjenesten er inne i endring av sin organisering og arbeidsmetodikk. Vi styrer mot å bli mer teamorganisert i vår oppgaveutførelse på tvers av fagområder. Vårt fokus er brukeren, helhetstenkning, tydelighet, fremtidsrettet og bærekraft. Innenfor Støttetjenesten ligger avdelingene for IKT og innovasjon, økonomi og styring, kommuneadvokat og HR og organisasjon. Seksjon for service er organisatorisk plassert i avdeling for HR og organisasjon, og det er i denne avdelingen vi nå har en ledig stilling som konsulent.

I støttetjenestens seksjon for service, på Rådhuset, kan vi tilby en 100% fast ledig stilling som konsulent, med tiltredelse snarest.

Seksjon for Service har 12 ansatte fordelt på ulike arbeidsområder. Vi har ansvar for innbyggertorg, fellestjenesteoppgaver, politisk sekretariat, valg, startlån, bostøtte, overordnet beredskap og kantinedrift.

Fra våren 2023 vil servicetorget flytte til biblioteket og skranken på rådhuset vil bli ubetjent. Dette fører til at rådhuset innfører digitale besøksordninger. Det inngår også i stillingen å bistå det nyetablerte innbyggertorget ved behov.

Vi ser etter deg som synes at samspillet mellom mennesker er spennende, og ønsker å bidra til å utvikle seksjonen i takt med den digitale utviklingen. Du liker et hektisk miljø, varierte arbeidsoppgaver og syns organisasjonsendring er spennende.

 

Arbeidsområde / arbeidsoppgaver:

  • Betjene og bistå med administrasjon av kommunens sentralbordløsning/teams
  • Bistå Innbyggertorget ved behov
  • Administrere digital kommunevert
  • Fellestjenesteoppgaver
  • Kontering og anvisning av regninger
  • Andre arbeidsoppgaver kan bli tillagt stillingen ved behov

Kvalifikasjonskrav:

  • Minimum 2-årig høyere utdanning, innenfor administrative- og/eller IKT/servicefag. Lang og relevant erfaring kan kompensere for noe av kravene til utdanning. Dersom vi ikke får kvalifiserte søkere, er vi også interessert i søkere med annen relevant utdanning og/eller erfaring.
  • God IKT kompetanse og systemforståelse.
  • Gode skriftlige og muntlige formidlingsevne, også på engelsk.
  • Økonomi forståelse
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Personlig egnethet / personlige egenskaper:

  • Kunnskap om offentlig forvaltning og tjenesteproduksjon
  • Nytenkende og utviklingsorientert
  • Ryddig, nøyaktig og strukturert
  • Utadvendt og serviceinnstilt
  • Gode kommunikasjonsevner
  • Kunne jobbe selvstendig, men også være en god lagspiller
  • Fleksibel og stor arbeidskapasitet
  • Gode relasjonelle ferdigheter og samarbeidsevner
  • Være tydelig, initiativrik og ha evnen til å tenke helhet og tverrfaglig

Vi kan tilby:

  • Fleksibel arbeidstidsordning
  • Kantine
  • Et trivelig og inkluderende arbeidsmiljø med dyktige kolleger
  • Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Livsfasepolitikk
  • Lønn etter kvalifikasjoner og intern lønnsstruktur
  • Mulighet for faglig utvikling

To referanser må oppgis i søknaden, der den ene må være fra arbeidsgiver. Aktuelle søkere blir innkalt til intervju.

Fortrinnsrett for interne søkere vil bli tatt hensyn til ved ansettelsen.

Stillingskode og lønn fastsettes på grunnlag av utdanning, lønnsansiennitet og intern lønnsstruktur. Lønnsansiennitet beregnes ut fra vitnemål og attester, som legges ved søknaden. Det gis tillegg for relevant tilleggs-/videreutdanning.

Vitnemål og attester må legges ved i søknaden. Vitnemål fra utenlandske høyskoler/universiteter må være NOKUT-godkjent.

Politiattest skal fremskaffes først når søkeren har fått tilbud om stilling. Stillingen tilbys under forutsetning av at attesten ikke viser anmerkninger som enten fører til utelukkelse fra ansettelse, eller at søker finnes uegnet etter Rana kommunes vurderinger.

Rana kommune praktiserer mer offentlighet. I henhold til Offentlighetsloven §25 kan opplysninger om søker bli offentliggjort selv om søker ber om anonymitet.

Flytteutgifter kan dekkes etter eget reglement. Dette gjelder faste stillinger og stillinger som har minst to års varighet. Kommunen disponerer noen øremerkede barnehageplasser.

Spørsmål knyttet til stillingen og ansettelsesprosessen kan rettes til Servicesjef Ulla Myhre tlf. 473 38 456 ulla.myhre@rana.kommune.no 

Søknadsfrist: 31.03.2023

 

 

  • Företag
    Rana kommune
  • Ansökningstiden
    31.03.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    8622, MO I RANA
    RANA
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5059654
  • Se här för andra jobb från Rana kommune
  • Uppdaterad 10.03.2023