Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Færder kommune

Konsulent

Offentlig forvaltning

Boligkontoret i Færder kommune er organisert under avd. Forebygging, mestring og boligtiltak. Boligkontoret jobber for å skape gode levekår og livskvalitet for innbyggere i kommunen. 

Kontoret har pr i dag 6 ansatte i ulike stillingstørrelse og har ansvaret for tildeling av kommunale boliger, oppfølging og forvaltning. Oppgavene består i mye samarbeid med andre instanser i kommune og private aktører. 

Kontoret saksbehandler Husbankens virkemidler som startlån, bostøtte, etableringsstønad og utbedringsstønad. 

Boligkontoret har nå ledig 80% fast stilling.

Arbeidsoppgaver: 

- Ta imot henvendelser pr telefon og på kontoret

- Råd og veiledning av både brukere, pårørende og andre tjenesteytere

- Skrive boligkontrakter og følge opp disse

- Samarbeid med andre instanser i kommunen og private aktører

- Holde seg oppdatert på husleieloven

- Behandle startlån, bostøtte og andre boligsosiale ordninger

- Aktivt medvirke til i utviklingen av det boligsosiale arbeidet i kommunen

 Kvalifikasjoner: 

- Utdanning innen kontor og administrasjon er ønskelig 

- Lang og relevant erfaring kan erstatte utdanning

- Relevant erfaring vektlegges 

Personlige egenskaper:

- Vi søker en person med interesse for det boligsosiale arbeidet

- Gode samarbeidevner som evner å jobbe selvstendig men også i team 

- Du bør ha god arbeidskapasitet og like utfordringer

- Personlig egnethet vektlegges