• Bedrift
    Molde kommune
  • Søknadsfrist
    23.09.2021
  • Sted:
    Molde
  • Stillingsfunksjon:
    Vikariat
  • Stillingstype:
    Dag
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    Møre og Romsdal
  • Arbeidssted:
    Molde
  • Land:
    NORGE
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4091957
  • Se her for andre jobber fra Molde kommune

Konsulent

Molde kommune

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Stillingstype: 
Det er ledig 100 % vikariat som konsulent ved seksjon Dokumentasjonsforvaltning og arkiv. I første omgang er vikariatet 1 år.

Beskrivelse av arbeidssted
Dokumentasjonsforvaltning og arkiv ledes av seksjonsleder.
Seksjonen ligger under Administrasjonsavdelingen som er en av Kommunedirektørens sentrale stabsavdelinger. Arbeidssted: Molde

Hovedoppgaver
Seksjonen har ansvar for kommunens dokumentforvaltning og arkiv, systemansvar for kommunens digitale sak-arkivsystem, samt systemansvar for forsendelsessystemet SvarUt/SvarInn.
Molde kommune benytter i dag sak-arkivsystemet Public 360.
Dokument- og arkivtjenesten ivaretar kommunens sentrale postmottak og all post formidles videre elektronisk internt i kommunen.Deltakelse i systemutvikling, samt opplæring, rådgivning og support for brukere av sak-arkivsystemet.

  • Stilling som konsulent innebærer blant annet deltakelse i flere daglige arbeidsprosesser, herunder kvalitetssikring av dokument i saksbehandlersystemet.
  • Deltakelse i systemutvikling, samt opplæring, rådgivning og support for brukere av sak-arkivsystemet.
  • Posthåndtering, sortering, skanning og registrering.
  • Andre oppgaver som tilhører Dokumentasjonsforvaltning og arkiv.

 

Kvalifikasjoner
Vi søker en medarbeider med:

  • relevant 3-årig utdanning innen fagområdet arkiv.
  • erfaring/kjennskap til kommunalt arkiv
  • erfaring/kjennskap til elektronisk dokumenthåndtering
  • kjennskap til kommunal forvaltning- generelt gode datakunnskaper
  • gode relasjons-/samhandlingsegenskaper
  • utviklingsorientert og strukturert
  • initiativrik, engasjert og lærevillig
  • behersker norsk muntlig og skriftlig
  • Personlige egenskaper som positiv serviceinnstilling, gode samarbeidsevner, samt evnen til å jobbe selvstendig og nøyaktig i en hektisk hverdag, vil bli lagt vekt på.

Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr

  • Den som tiltrer i vikariatet vil få en variert, utfordrende og spennende arbeidshverdag.
  • Faglig og personlig utvikling og gode kollegaer.
  • Avlønning etter sentral Hovedtariffavtale.
  • Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger.

Søknad

Godkjente kopier av vitnemål og attester må tas med til arbeidsgiver ved ev. intervju.
Elektronisk søknadsskjema skal benyttes.

Søkerliste: Søkerlisten kan bli offentliggjort.

                        

 

 

 
  • Bedrift
    Molde kommune
  • Søknadsfrist
    23.09.2021
  • Sted:
    Molde
  • Stillingsfunksjon:
    Vikariat
  • Stillingstype:
    Dag
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    Møre og Romsdal
  • Arbeidssted:
    Molde
  • Land:
    NORGE
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4091957
  • Se her for andre jobber fra Molde kommune