• Företag
    Trondheim Kommune
  • Ansökningstiden
    15.08.2021
  • Anställningsform
    workTime.Heltid
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    7013, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    3948006
  • Se här för andra jobb från Trondheim Kommune
  • Uppdaterad 14.07.2021
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Trondheim Kommune

Konsulent 

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Ved Trondheim eiendom, avdeling for økonomi og forvaltning, er det ledig en fast 100 prosent stilling som konsulent i boligadministrasjonen. 

Trondheim eiendom har ansvaret for bygging, forvaltning, drift, renhold og vedlikehold av kommunens bygninger. Vi eier et areal på 1 300 000 m² som består av skoler, barnehager, helsehus, kultur- og idrettsbygg, administrasjonsbygg og boliger. Trondheim eiendom har et brutto driftsbudsjett på en milliard kroner, og vi bygger for én milliard kroner i året. Vi er 630 ansatte, og utgjør en av kommunens største enheter.

For oss er det viktig at vi møter våre leietakere med respekt og tydelighet. Vi søker derfor en dyktig og kvalitetsbevisst medarbeider med god forståelse for det samfunnsoppdraget kommunen som stor utleier har. 

Som konsulent i boligadministrasjon får du en spennende hverdag i et kompetanseteam som evner å løse alle typer oppgaver knyttet til forvaltning av kommunale utleieboliger og forvaltning av husleiekontrakter. Dette skal i høy grad gjøres i dialog med den enkelte leietaker og andre naturlige samarbeidspartnere.

Arbeidsoppgaver:

  • Forvaltningsoppgaver knyttet til kommunale utleieboliger
  • Økonomisk oppfølging av leietakere
  • Saksbehandling av misligholdte leiekrav
  • Utstrakt kontakt med samarbeidspartnere innen kommunen og på tvers av forvaltningsnivåer samt Namsfogden
  • Gjennomføring av utkastelsessaker
  • Oppfølging av reskontro
  • Kundebehandling og service per telefon og epost

Kvalifikasjoner:

  • Aktuelle kandidater må ha relevant høyere utdanning minimum på bachelornivå, henholdsvis innen økonomi, jus eller lignende. Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet 
  • Må ha gode datakunnskaper
  • Må ha god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Det stilles krav om førerkort i klasse B og plettfri vandel
  • Erfaring fra kundesenter i rådgiverrolle vektlegges

Kandidater med utdanning på bachelornivå blir innplassert som konsulent, kandidater med utdanning på masternivå vil bli innplassert som rådgiver

Personlige egenskaper:

    Vi ser etter deg som er serviceinnstilt, positiv og har gode samarbeidsegenskaper. Du er fleksibel med hensyn til skiftende arbeidsoppgaver.
    Det er vesentlig at du er god på skriftlig og muntlig kommunikasjon, og at du er systematisk og nøyaktig. I tillegg har du et godt humør og er en bidragsyter til et positivt arbeidsmiljø. Du takler godt periodevis høyt tempo med mange ulike henvendelser. 

    Personlig egnethet og motivasjon vil bli vektlagt

    Vi tilbyr:

    • Et fleksibelt, hyggelig og tverrfaglig arbeidsmiljø
    • Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
    • Gode opplærings- og utviklingsmuligheter i et stort og profesjonelt eiendomsfaglig miljø
    • Lønn etter sentrale avtaler og Trondheim kommunes lokale avtaler
     

    • Företag
      Trondheim Kommune
    • Ansökningstiden
      15.08.2021
    • Anställningsform
      workTime.Heltid
    • Bransch
      Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
    • Utbildningskrav
      Påkrevet
    • Arbetserfsrenhet
      Ønskelig
    • Adress
      7013, TRONDHEIM
      TRONDHEIM
      Norge
    • Antal befattningar
      1
    • Karriere-kod
      3948006
    • Se här för andra jobb från Trondheim Kommune
    • Uppdaterad 14.07.2021