• Bedrift
    Trondheim Kommune
  • Søknadsfrist
    15.08.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    7013, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3948006
  • Se her for andre jobber fra Trondheim Kommune
  • Oppdatert 14.07.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Trondheim Kommune

Konsulent 

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Ved Trondheim eiendom, avdeling for økonomi og forvaltning, er det ledig en fast 100 prosent stilling som konsulent i boligadministrasjonen. 

Trondheim eiendom har ansvaret for bygging, forvaltning, drift, renhold og vedlikehold av kommunens bygninger. Vi eier et areal på 1 300 000 m² som består av skoler, barnehager, helsehus, kultur- og idrettsbygg, administrasjonsbygg og boliger. Trondheim eiendom har et brutto driftsbudsjett på en milliard kroner, og vi bygger for én milliard kroner i året. Vi er 630 ansatte, og utgjør en av kommunens største enheter.

For oss er det viktig at vi møter våre leietakere med respekt og tydelighet. Vi søker derfor en dyktig og kvalitetsbevisst medarbeider med god forståelse for det samfunnsoppdraget kommunen som stor utleier har. 

Som konsulent i boligadministrasjon får du en spennende hverdag i et kompetanseteam som evner å løse alle typer oppgaver knyttet til forvaltning av kommunale utleieboliger og forvaltning av husleiekontrakter. Dette skal i høy grad gjøres i dialog med den enkelte leietaker og andre naturlige samarbeidspartnere.

Arbeidsoppgaver:

  • Forvaltningsoppgaver knyttet til kommunale utleieboliger
  • Økonomisk oppfølging av leietakere
  • Saksbehandling av misligholdte leiekrav
  • Utstrakt kontakt med samarbeidspartnere innen kommunen og på tvers av forvaltningsnivåer samt Namsfogden
  • Gjennomføring av utkastelsessaker
  • Oppfølging av reskontro
  • Kundebehandling og service per telefon og epost

Kvalifikasjoner:

  • Aktuelle kandidater må ha relevant høyere utdanning minimum på bachelornivå, henholdsvis innen økonomi, jus eller lignende. Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet 
  • Må ha gode datakunnskaper
  • Må ha god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Det stilles krav om førerkort i klasse B og plettfri vandel
  • Erfaring fra kundesenter i rådgiverrolle vektlegges

Kandidater med utdanning på bachelornivå blir innplassert som konsulent, kandidater med utdanning på masternivå vil bli innplassert som rådgiver

Personlige egenskaper:

    Vi ser etter deg som er serviceinnstilt, positiv og har gode samarbeidsegenskaper. Du er fleksibel med hensyn til skiftende arbeidsoppgaver.
    Det er vesentlig at du er god på skriftlig og muntlig kommunikasjon, og at du er systematisk og nøyaktig. I tillegg har du et godt humør og er en bidragsyter til et positivt arbeidsmiljø. Du takler godt periodevis høyt tempo med mange ulike henvendelser. 

    Personlig egnethet og motivasjon vil bli vektlagt

    Vi tilbyr:

    • Et fleksibelt, hyggelig og tverrfaglig arbeidsmiljø
    • Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
    • Gode opplærings- og utviklingsmuligheter i et stort og profesjonelt eiendomsfaglig miljø
    • Lønn etter sentrale avtaler og Trondheim kommunes lokale avtaler
     

    • Bedrift
      Trondheim Kommune
    • Søknadsfrist
      15.08.2021
    • Ansettelsesform
      workTime.Heltid
    • Bransje
      Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
    • Utdanningskrav
      Påkrevet
    • Arbeidserfaring
      Ønskelig
    • Adresse
      7013, TRONDHEIM
      TRONDHEIM
      Norge
    • Antall stillinger
      1
    • karriere-kode
      3948006
    • Se her for andre jobber fra Trondheim Kommune
    • Oppdatert 14.07.2021