• Bedrift
    Nes kommune
  • Søknadsfrist
    10.11.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2150, ÅRNES
    NES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5929115
  • Se her for andre jobber fra Nes kommune
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Nes kommune

Kommunalsjef Samfunn og Miljø

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vil du bli med på å gjøre Nes kommune til en enda mer attraktiv kommune?

Nes kommune har som mål å skape vekst og utvikling på en samfunnsnyttig og bærekraftig måte i det gode liv der elvene møtes. Derfor jobber vi med å utvikle kommunen vår for å møte framtidens muligheter og utfordringer - til det beste for våre nåværende og framtidige innbyggere. Til å lede dette arbeidet i nært partnerskap med innbyggere og næringsliv søker vi:

Kommunalsjef for Samfunn og Miljø

Kommunalområde består av følgende virksomhet og avdelinger:

  • Bygg og eiendom (virksomhet)
  • Byggesak
  • Plan
  • Landbruk
  • Geodata og eiendomsskatt
  • Kommunalteknikk
  • Stabsfunksjoner og prosjektkontor (investeringer i kommunale formalbygg)

Som leder for kommunalområde vil du ha en sentral rolle i arbeidet med å gjøre Nes kommune enda mer attraktiv for bosetting og næringsutvikling, samt være en aktiv tilrettelegger for det grønne skiftet. Du vil rapportere til kommunedirektøren og inngå i kommunens toppledergruppe.

Du skal lede en kompleks organisasjon med mange dyktige ledere og fagpersoner. Fokuset på ledelse er viktig sammen med evnen til å se muligheter for nyskaping og vekst innen ulike områder både i samfunnet, på tvers av kommunen og i eget kommunalområde. Du forventes å ha en helhetlig tilnærming til oppgavene og kommer til å arbeide også direkte med kommunedirektør, andre kommunalområder og politisk ledelse. Evne til samhandling blir slik sett svært viktig

Kvalifikasjoner:

  • Må ha utdanning på høyskole-/universitetsnivå
  • Må ha en overordnet innsikt i fagområde
  • Erfaring fra både offentlig og privat sektor er en fordel
  • Må ha ledererfaring, herunder personalansvar, fortrinnsvis fra en større kompleks organisasjon
  • Må ha erfaring med å lede utviklings- og endringsprosesser
  • God økonomiforståelse
  • Kjennskap til offentlig sektor og forståelse for politiske prosesser er en fordel
  • Erfaring fra samarbeid med tillitsvalgtapparat og/eller vernetjeneste er en fordel

Personlige egenskaper:

  • Tydelig, involverende og samlende leder
  • Trygg og tillitvekkende framtoning
  • Åpen, motiverende og med evne til å skape engasjement
  • Innovativ og utviklingsorientert
  • Ha oversikt over helheten
  • Arbeide strukturert og være effektiv
  • Nøyaktig og kvalitetsbevisst
  • Ha et langsiktig og strategisk perspektiv, men samtidig kunne å gå ned i detaljene når det er nødvendig
  • Løsnings- og resultatorientert, handlekraftig og ha evne og styrke til å gjennomføre nødvendige endringer
  • Gode samarbeidsevner; lyttende og involverende, men må også kunne opptre selvstendig med integritet, og kunne ta beslutninger

Vi tilbyr:

  • En spennende lederjobb med varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Engasjerte og dyktige kollegaer og et godt arbeidsmiljø
  • Mulighet til å påvirke samfunnsutviklingen i en moderne og variert kommune med stort potensiale
  • God pensjonsordning
  • Lønn etter avtale
  • Mulighet til å delta i kommunen sitt eget lederutviklingsprogram

 

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger.

Etter offentlighetsloven vil det etter søknadsfristens utløp bli utarbeidet offentlig søkerliste, jfr. Offentleglova § 25. I utgangspunktet er alle søknader offentlig, men det kan etter vurdering gjøres unntak fra innsyn. Kandidater som ønsker unntak fra søkerlisten, må begrunne dette. Det vil i vurdering av om søknad skal unntas offentlighet legges vekt på den interesse allmenheten har i innsyn, rekrutteringshensyn og personvernhensyn. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette.

Velkommen som søker!

 

Vi ønsker ikke å bli kontaktet av annonseselgere.

 

  • Bedrift
    Nes kommune
  • Søknadsfrist
    10.11.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2150, ÅRNES
    NES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5929115
  • Se her for andre jobber fra Nes kommune