Bedrift
Sandnes kommuneSøknadsfrist
24.10.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4319, SANDNES
SANDNES
Antall stillinger
1karriere-kode
6414423Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
Sandnes kommune
Kommunal fastlege Sandnes Klinikken
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Sandnes kommune søker deg som er allmennlege eller ønsker å bli allmennlege, til kommunal fastlegestilling ved Sandnes Klinikken!
Klinikken har 3 næringsdrivende leger, og 2 kommunalt ansatte lege.
Vi har ledig kommunal fastlegestilling fra 01.09.25.
Sandnes Klinikken er et nytt og veldrevet legesenter. Senteret er godt utstyrt med med moderne fasiliteter, inkludert ultralyd, og har fokus på kvalitet i pasientbehandling. Sandnes Klinikken har et inkluderende arbeidsmiljø med en internasjonal personalgruppe som bidrar med bred faglig kompetanse og erfaring.
Listetak 800 pasienter.
Kontoret bruker CGM allmenn journalsystem.
Kvalifikasjoner:
- Norsk autorisasjon som lege uten begrensninger
- Godkjent norsk turnustjeneste/LIS1, eller godkjent unntak fra LIS1.
- Rett til trygderefusjon
- Påbegynt videreutdanning i allmennmedisin, eller ferdig spesialist i allmennmedisin. Søkere som ikke er spesialister i allmennmedisin, vil gå inn i utdanningsforløp i allmennmedisin
- Erfaring fra allmennmedisin vektlegges
- Det kreves gode norskkunnskaper – muntlig og skriftlig. Søkere uten nordisk morsmål må dokumentere språkkunnskaper tilsvarende minimum tilsvarende C1 nivå (Bergenstesten)
- Godkjent politiattest er en forutsetning for ansettelse. Denne skal ikke legges ved søknaden, men må leveres snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltredelse
- Personlig egnethet og samarbeidsevne vil bli vektlagt
- I denne stillingen kreves det at du leverer egenerklæring for tuberkulose og MRSA før tiltredelse
Personlige egenskaper:
Sandnes søker deg som er:
- God til å samhandle og kommunisere med andre
- God til å samarbeide i team
- Faglig dyktig
- Evne til å jobbe selvstendig
- Fleksibel og løsningsorientert
- Engasjert i allmennmedisin og gode pasientforløp
- Har vilje til å dele kunnskapen din med andre
- Pålitelig og forutsigbar
Vi tilbyr:
Sandnes kommune satser på fastlegeordningen og har gjort en rekke tiltak for å bedre arbeidsvilkårene for fastlegene. Vi har næring som hovedmodell, men tilbyr også noen fastlønnsstillinger. Vi har også flere fastlønnsleger på legevakt som dekker nattevakter, og fokus på samhandling med øvrige kommunale tjenester. Vi er opptatt både av å rekruttere og å beholde leger.
Sandnes kommune er godkjent utdanningsvirksomhet for spesialiteten i allmennmedisin, og tilrettelegger for spesialiseringsløp og etterutdanning. For leger under spesialisering er det en egen tilskuddsordning, "Nasjonal ALIS og veiledning", også kalt ALIS-tilskudd, knyttet til spesialistutdanningen i allmennmedisin. Du kan oppfylle alle læringsmålene i nytt utdanningsløp i kommunen, også institusjonstjeneste. Sandnes kommune dekker abonnement på NEL for leger i kommunen
- Hjem-jobb-hjem avtale
- Dyktige og engasjerte veiledere i allmennmedisin
- Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
- Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Praksiskompensasjon for sykdom inntil 10 dager
- Etableringstilskudd
Bedrift
Sandnes kommuneSøknadsfrist
24.10.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4319, SANDNES
SANDNES
Antall stillinger
1karriere-kode
6414423Se her for andre jobber fra Sandnes kommune