• Company
    Bergen kommune
  • Application deadline
    11.01.2026
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    5056, BERGEN
    BERGEN
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    6490267
  • Look here for other jobs from Bergen kommune
Vacancy

Bergen kommune

Klar for ny start?? Vi søker vernepleier/sykepleier til bofellesskap i Solheimslien. 

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

I Solheimslien 52 gir vi heldøgns omsorgstjenester til personer med varierende funksjons- og bistandsbehov.
Arbeidsoppgavene i bofellesskapet er spennende og varierte. Beboernes behov utvikler seg stadig, noe som betyr av vi alltid søker etter ny kunnskap og metoder for å møte disse behovene på best mulig måte. Vi er to bofellesskap som har delt ledelse og samarbeider tett med hverandre.

Vi søker nå etter ny vernepleier/sykepleier 100%. 
Arbeidsoppgavene er varierte og innebærer alt fra daglige pleie- og omsorgsoppgaver til miljørettet arbeid.
I Solheimslien er vi en engasjert gjeng, hvor vi legger vekt på å gi tjenestemottakerne våre en forutsigbar og trygg hverdag.
Tjenestemottakerne som bor her skal kjenne på mestringsfølelse og ha en reell opplevelse av brukermedvirkning, samt at vi skal være til støtte for den enkelte i alle aspekter av hverdagen.
Som medarbeider hos oss vil du komme inn i et fellesskap hvor samarbeid og arbeidsglede står i fokus. Sammen blir vi gode!


Vårt mål er også å være en attraktiv arbeidsplass der arbeidsglede, inspirasjon og motivasjon står sterkt.
Vi er en tverrfaglig sammensatt personalgruppe som jobber godt sammen.
Botjenester i Laksevåg er en enhet i Etat for tjenester til utviklingshemmede. Vi har 195 årsverk fordelt på 10 bofellesskap.
Enheten yter tjenester til voksne med utviklingshemming. 

Kvalifikasjoner:

- Godkjent bachelor Vernepleier/sykepleier med gyldig autorisasjon.

- Gyldig politiattest må fremlegges ved eventuell ansettelse.

- Førerkort klasse B er en fordel.

- Evne til å jobbe målrettet og selvstendig, samt jobbe i team.

- God skriftlig og muntlig formidlingsevne. 

- Søkere utenfor Skandinavia må dokumentere kunnskap i norsk skriftlig og muntlig, samt gjennom bestått språktest eller B2 test på mellomnivå.

- Personlig egnethet og interesse for tjenesten.

Personlige egenskaper:

- God forståelse for relasjonsarbeid og det å bygge relasjoner. 

- Evne til å utøve ro, og kommunisere godt og tydelig i tidvis hektiske situasjoner

- Pålitelighet og god gjennomføringsevne.

- Evne å ta selvstendige avgjørelser i arbeidet.

- Gode samarbeidsevner, og ønske å gi og motta veiledning.

- Du må kunne se løsninger ut i fra en helhet og sammenheng

- Et ønske om å bidra til faglig utvikling

- Ønske om å bidra til et godt arbeidsmiljø

Vi tilbyr:

- Lønn etter Bergen kommunes lokale stige, 532200-635000 avhengig av ansiennitet. 

- Gode muligheter til å påvirke egen turnus og egen arbeidshverdag. 

- God opplæring.

- Gratis parkering/gode bussforbindelser. 

- Et spennende og givende arbeid som gir rom og muligheter for faglig utvikling. 

- Et arbeidsmiljø som skårer høgt på trivsel med mye smil og latter. 

 

  • Company
    Bergen kommune
  • Application deadline
    11.01.2026
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    5056, BERGEN
    BERGEN
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    6490267
  • Look here for other jobs from Bergen kommune