Vacancy

Expired ad

The application deadline for this job opportunity has passed.

Helse Sør-øst RHF

Kan vi friste med muligheten for å bidra i teknologiutviklingen innen elektronisk identitet (eID) og autentisering?

Offentlig forvaltning

I Sykehuspartner HF (Helsefortak)  forvalter og drifter vi et av Nord-Europas største og mest avanserte IKT-miljøer, som er operativt hele døgnet for helsepersonell. Helseteknologi er i rivende utvikling, og ivaretakelse av identitet og tilgangskontroll innen området Informasjonssikkerhet er en viktig del av denne utviklingen.

Vi søker nå en ny kollega for tjenesten elektroniske identiteter i hele Helse Sør-Øst, der man får muligheten til å jobbe med teknologi som baserer seg på smartkort, mobile løsninger og FIDO2. Seksjon Identitet og tilgang har ansvaret for IAM (Identity and Access Management) tjenester, bidrar i prosjekter, samarbeider med de andre helseregionene om teknologiutvikling, og har dialog og samarbeid med nasjonale og internasjonale leverandører.

Arbeidssted er sentralt på Skøyen (Oslo), med kort vei til offentlig kommunikasjon. 

Kvalifikasjoner:

  • Utdanning på høyskole / universitetsnivå, bachelor IKT eller høyere. Særlig relevant erfaring kan kompensere for manglende utdannelse
  • God teknisk forståelse
  • Erfaring med applikasjonsforvaltning
  • Kjennskap til eIDAS forordningen, Microsoft Certificate Authority (CA) og PKI er ønskelig
  • Kjennskap til FIDO2, mobil og smartkort-teknologi er ønskelig
  • Kjennskap til ITIL er en fordel

For noen systemtilganger i Sykehuspartner vil det som følge av lovpålegg være krav om fremvisning av pass eller nasjonalt/Europeisk ID-kort.

Sykehuspartner HF er underlagt sikkerhetsloven. Det er pr. i dag ikke et krav om sikkerhetsklarering for denne stillingen, men et slikt krav kan bli stilt på et senere tidspunkt.    

Personlige egenskaper:

  • Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner
  • Kundeorientert og strukturert
  • Forstå samspill mellom organisasjon og teknologi 

Vi tilbyr:

  • En spennende stilling i et hyggelig og faglig utfordrende kompetansemiljø
  • Det er en mulighet for å få økt ansvar innen området gjennom etablering av roller
  • Gode forsikrings- og pensjonsvilkår
  • Fleksibel arbeidstid, overtidsordning og mulighet for bruk av hjemmekontor etter avtale
  • En god balanse mellom jobb og fritid

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren ber om å ikke bli oppført på den offentlige søkerlista. Dersom anmodningen ikke tas til følge, vil søker bli informert, jf. offentlighetslovens §25.