• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    31.03.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6109012
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Ledig stilling

Bergen kommune

Jurist

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

NAV Bergen Vest omfatter bydelene Fyllingsdalen og Laksevåg og betjener et distrikt med rundt 70 000 innbyggere, hvor vi yter tjenester til ca 1 400 brukere. Vi er lokalisert på Vestkanten storsenter i Loddefjord. 
NAV Bergen Vest er en spennende arbeidsplass i kontinuerlig utvikling og det stilles høye krav til service samt å yte gode tjenester til innbyggerne i bydelen. Tjenesten har høyt kvalifiserte og motiverte medarbeidere med lav terskel for å bidra på tvers av avdelinger til beste for tjenesten som helhet. 
 
Vi har nå ledig en fast stilling som jurist, med snarlig tiltredelse i Arbeid- og kvalifiseringsavdelingen.

Vi har behov for deg som er samfunnsengasjert, løsningorientert og som ønsker være med på å sikre høy juridisk kvalitet på tjenestene som gis ved Nav Bergen vest.  

Kvalifikasjoner:

  • Det kreves juridisk embetseksamen / master i rettsvitenskap.
  • Ønskelig med erfaring fra alminnelig forvaltningsrett og velferdsrett.
  • Ønskelig med kjennskap til regelverket knyttet til gjeldsordning og pengekravsrett.
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk.
  • God digital kompetanse.
  • Fordel med erfaring fra fagsystemene i Nav.

Personlige egenskaper:

  • Det legges avgjørende vekt på personlig egnethet som evne til å arbeide selvstendig, målstyrt og systematisk, herunder evne til å holde seg oppdatert på aktuelt lov- og regelverk, og bidrag aktivt tolkning og formidling av dette.
  • Det forventes evne til faglig refleksjon, samarbeid og evne til å ta initiativ.
  • Videre vektlegges forståelse for sosialtjenesten i Nav sine utfordringer og utviklingsbehov.
  • Engasjement og interesse for kontinuerlig forbedring og kompetanseheving. 

Vi tilbyr:

  • Lønn etter kvalifikasjoner.
  • Pensjonsordning gjennom Bergen Kommunale pensjonskasse (BKP).
  • Fleksibel arbeidstid.
  • Høyt faglig nivå og engasjerte kolleger.
  • Selvstendige og utfordrende arbeidsoppgaver.
  • Veiledning og muligheter for kompetanseheving.
  • Godt arbeidsmiljø og sosiale aktiviteter på fritiden.
  • Velferdstilbud som bedriftidrettslag, rabattert medlemskap på treningsenter m.m.
  • Inkluderende arbeidsmiljø (IA) .
  • En organisasjon i utvikling. 
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    31.03.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6109012
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune