Company
Bergen kommuneApplication deadline
21.03.2023Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
5016, BERGEN
BERGEN
Number of positions
1Career-kode
5005396Look here for other jobs from Bergen kommune
- Updated 08.03.2023
Expired ad
The application deadline for this job opportunity has passed.
Bergen kommune
Jurist
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Etat for vurdering og rehabilitering - Aktiv og selvstendig
Etat for vurdering og rehabilitering er en av fem etater i Byrådsavdeling for helse og omsorg. Etaten er en viktig bidragsyter i kommunenes tillit og faglighetsreform. Vi ønsker at våre ansatte skal bidra til god samhandling og det å jobbe tverrfaglig.
Etaten har ansvar for:
- Vurderingskontoret for voksne og eldre
- Ergo- og fysioterapitjenesten for voksne
- Vurderingsteam og hverdagsrehabilitering
- Koordinerende enhet, innsatsteam og avdeling for logopedi og synspedagogikk
- Egenbetalingsgruppen for institusjonsopphold.
- Avtalefysioterapeuter
Vår jurist er en del av etatsdirektørens stab og rapporterer direkte til direktør. Etatens stab gir råd og veiledning i enkeltsaker, bidrar til kvalitetssikring på systemnivå og kontrollerer resultatenhetenes virksomhet.
Etat for vurdering og rehabilitering er samlokalisert og samhandler tett med Etat for sykehjem og Etat for hjemmebaserte tjenester. Deler av stillingen vil være rettet mot arbeidsoppgaver i disse to etatene.
Arbeidsoppgaver:
- Gi juridisk veiledning til ansatte i etatene og resultatenheter
- Bidra med undervisning og opplæring.
- Bidra til utvikling av god kvalitet gjennom systematisk arbeid med kompetansehevende tiltak.
- Saksbehandle enkeltsaker som innsynskrav og komplekse klagesaker.
- Juridisk rådgivning og veiledning i arbeidsrettslige problemstillinger.
Kvalifikasjoner:
- Juridisk embetseksamen eller master i rettsvitenskap.
- God kunnskap om helse - og sosialrett.
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Erfaring fra komplekse virksomheter og offentlig forvaltning vektlegges.
- Erfaring med undervisning og rådgivning vektlegges.
- Ønskelig med minimum tre års arbeidserfaring fra fagfeltet.
- Ønskelig med kjennskap til individuell og kollektiv arbeidsrett
Personlige egenskaper:
- Du er tillitsvekkende, god på rolleforståelse, samhandling og kommunikasjon.
- Du jobber systematisk, analytisk og har høy gjennomføringsevne.
- Du er selvstendig og initiativrik.
- Du trives med mennesker, komplekse arbeidsoppgaver og undervisning/formidling
- Du trives i et travelt og nytenkende arbeidsmiljø
Vi tilbyr:
- Meningsfulle, selvstendige og utfordrende oppgaver i etater med viktige samfunnsoppdrag
- Høyt faglig nivå.
- Fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor etter avtale.
- Faglig og personlig utvikling.
- Etat med godt omdømme, læringsmiljø og samarbeidsklima.
- God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes - og gruppelivsforsikring
- Lønn etter avtale.
Som ansatt i vår etat har du mulighet til å bidra til utvikling av nye, innovative og kunnskapsbaserte arbeidsmetoder. På den måten ønsker vi å skape en aktiv arbeidsplass med myndiggjorte medarbeidere, som får brukt sin kompetanse slik at kommunen når de mål som settes.
Company
Bergen kommuneApplication deadline
21.03.2023Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
5016, BERGEN
BERGEN
Number of positions
1Career-kode
5005396Look here for other jobs from Bergen kommune
- Updated 08.03.2023