• Företag
    Halden kommune
  • Ansökningstiden
    21.08.2022
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    , Halden
    HALDEN
    search.country.NORGE
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    4644661
  • Se här för andra jobb från Halden kommune
  • Uppdaterad 23.06.2022
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Halden kommune

Jobbspesialist IPS, 100 % fast stilling.

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Tror du det finnes en jobb for alle som vil ha jobb?

Halden kommune ved NAV utlyser en stilling som jobbspesialist etter modellen individuell jobbstøtte (IPS) stillingene er organisert i NAV-Halden. Stillingene skal være tilknyttet DPS (distrikts Psykiatrisk senter), enhet kommunal rus/psykiske tjenester og TSB (tverrfaglig spesialist behandling).

 

Beskrivelse av arbeidssted:

Arbeidsoppgavene vil være knyttet til samarbeid om å implementere IPS-modellen i aktivt klinisk arbeid. Individuell jobbstøtte er en forpliktende samarbeidsmodell mellom NAV, spesialisthelsetjenesten og kommunehelsetjenesten for å hjelpe mennesker med moderate til alvorlige psykiske helseproblemer og eventuelt rusmiddelproblemer ut i ordinært arbeidsliv.  IPS skiller seg fra tradisjonell tilnærming til arbeidsrehabilitering for psykiske helseproblemer, som i stor grad har vært basert på arbeidstrening i skjermede virksomheter eller praksistrening i arbeidslivet uten ordinær lønn. I IPS får brukeren individuell oppfølging fra en jobbspesialist, som er integrert i brukerens behandlingsteam. Et viktig særtrekk ved IPS-modellen er at tilbudet skal gis uten annen forutsetning enn at brukeren har et ønske om å være i ordinær jobb. I IPS skal en tidlig i forløpet starte med jobbsøking, brukerens ønsker og preferanser skal vektlegges, arbeidsperspektivet skal integreres i behandlingsforløpet, og oppfølging av den enkelte brukeren skal være ubegrenset i tid og individuelt tilpasset.  (www.napha.no)

Du får:

  • En meningsfylt jobb der du direkte kan påvirke resten av livet til andre mennesker positivt.
  • Du får stort handlingsrom i arbeidshverdagen.
  • Engasjerte kollegaer somdeler din tro på at alle kan jobbe.
  • Spennende møter med interessante arbeidssøkere og arbeidsgivere.
  • Konkrete mål du kan strekke deg etter og som du direkte påvirker.
  • Muligheter til å jobbe utfra individuelle behov og ønsker der arbeidssøkeren sitter i førersete og du veileder.

 

Stillingens arbeidsområder/oppgaver:

  • Individuelt tilpasset oppfølging av inntil 20 arbeidssøkere

  • Bygge relasjoner med arbeidsgivere gjennom jevnlig ansikt-ansikt kontakt
  • Identifisere arbeidssøkerens interesser, sterke sider, ferdigheter og evner
  • Skape gode relasjoner med samarbeidspartnere som fastlege, DPS, TSB, kommunale rus/psykiatri tjeneste og familie
  • Dokumentere informasjon i relevante fagsystemer. 

 

Krav til kvalifikasjoner og utdanning

Må krav

  • Minst treårig Bachelor i helse og sosialfaglig utdanning eller lignende utdanning kan komme i betraktning. Det må kunne dokumenteres at utdanningen er NORKUT godkjent.  Relevant erfaring kan veie opp for utdanningskrav.
  • God muntlig og skriftlig formidlingsevne på norsk.
  • Førerkort klasse B

 

Bør krav:

  • Erfaring innen/ praktisk kjennskap til individuell jobbstøtte, IPS.
  • Erfaring fra veiledningsarbeid, markedsarbeid, rekruttering, salg og liknende
  • Erfaring fra oppfølgingsarbeid rettet mot personer med rus / psykiske lidelser

 

Personlige egenskaper: 

Vi ønsker at du:

  • Motiveres av troen på at alle mennesker kan få og beholde en vanlig lønnet stilling

  • Motiveres av å bygge nettverk og relasjoner
  • Kan motivere og engasjere jobbsøker, arbeidsgivere, samarbeidspartnere og kollegaer.
  • Trives med å jobbe metodisk, systematisk og bli målt på resultater.
  • Kan håndtere utfordringer, uforutsigbarhet og tilbakeslag i et dynamisk miljø og samtidig 
  • Ser positivt på å lære og utvikle deg selv.
  • Er en lagspiller som bidrar til teamets resultat
  • Relasjonsbyggende.
  • Motiverende
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt.

 

Vi tilbyr:

Opplæring og oppfølging av egen metodeveileder. Kurs i IPS og andre relevante fagområder. Høy grad av selvstendighet i arbeidshverdagen.

 

Generelle betingelser:

Pliktig medlemsskap i offentlig tjenestepensjonsordning med 2%

Lønn i hht lov og avtaleverk 

 

Søknad sendes:

Søknad med CV sendes elektronisk via knappen "Send søknad". 
Ved behov for veiledning ved utfylling av elektronisk søknad, kontakt Halden kommunes servicesenter.

Vi ber alle søkere vedlegge dokumentasjon på utdanning og attester på arbeidserfaring for å dokumentere kvalifikasjoner som fremkommer i CV og som grunnlag til lønnsfastsettelse. Ansiennitet blir vurdert og fastsatt basert på vedlagt dokumentasjon

Dersom det går fram av din søknad at du ønsker konfidensiell behandling, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig, selv om søker selv har bedt om konfidensiell behandling. Søker vil da få informasjon om dette - jfr. Offentleglova §25.
Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.

 

Åpenhet - Tillit - Respekt - Redelighet

 

  • Företag
    Halden kommune
  • Ansökningstiden
    21.08.2022
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    , Halden
    HALDEN
    search.country.NORGE
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    4644661
  • Se här för andra jobb från Halden kommune
  • Uppdaterad 23.06.2022