• Bedrift
    Trondheim Kommune
  • Søknadsfrist
    23.09.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    7013, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4086606
  • Se her for andre jobber fra Trondheim Kommune
  • Oppdatert 09.09.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Trondheim Kommune

IT-rådgiver

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Ved IT-tjenesten er det ledig en fast 100 prosent stilling som IT-rådgiver.

IT-tjenesten er en utvikling- og støttetjeneste innenfor virksomhetsområdet for Organisasjon. Enheten skal sørge for at Trondheim kommunes enheter har tilgang til gode IKT-tjenester, slik at de får gjort jobben sin overfor innbyggerne.

Stillingen vi lyser ut har to ansvarsområder, det ene er faktura- og økonomioppfølging, det andre er lisensadministrasjon og oversikt over lisenskostnader.

Hovedoppgave vil være oppfølging av innkommende faktura i tett dialog med prosjektledelsen, og samhandling med driftspartnere og andre enheter i Trondheim kommune. Den vi ansetter vil også bidra i regnskapsavslutning og budsjettarbeid sammen med enhetens controller.

Stillingen omhandler i tillegg bistand inn mot lisensadministrasjon, ansvar for kontroll på lisenser, rettigheter og bruksmønster, og lisenskostnader.

Oppgavene kan endre seg om den ansatte tar initiativ til å utvikle stillingen i henhold til målene avdelingen, enheten og organisasjonen setter seg.

Stillingen vil tilhøre avdelingen Økonomi og avtale ved IT-tjenesten.

Arbeidsoppgaver:

  • Fakturakontroll for enheten og enhetens prosjekter
  • Oppfølging av drifts- og investeringsbudsjett i samarbeid med prosjektledere
  • Samhandle med våre eksterne driftspartnere i økonomioppfølging
  • Ansvar for informasjon/dokumentasjon rundt fakturaoppfølging og bruk av økonomisystem
  • Økonomirapportering til ledelse
  • Bidra til kostnadskontroll på lisenser og lisensbruk
  • Gi veiledning knyttet til lisenser og kjøp av lisenser
  • Innhente pristilbud fra kommunens lisenspartnere
  • Ansvar for å registrere kommunen lisensavtaler og lisenser i kommunens SAM-verktøy
  • Bidra inn i anskaffelser av lisenser
  • Gjennomføre interne lisensrevisjoner

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning innen IT/kommunikasjon/økonomi på mastergradsnivå
  • Tilsvarende utdanning på bachelorgradnivå samt relevant praksis og erfaring kan kompensere for utdanningskravet
  • Relevant arbeidserfaring innenfor økonomiområdet
  • Erfaring med kommunikasjon- og koordineringsoppgaver i store organisasjoner vektlegges
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Erfaring med prosjektledelse er ønskelig
  • Kjennskap til Lov om Offentlige anskaffelser er ønskelig
  • Erfaring med bruk av kontorstøtte-verktøy (eksempelvis Google, MS Office 365)

Personlige egenskaper:

  • Serviceorientert og imøtekommende
  • Positiv, tillitsvekkende og gode samarbeidsevner
  • Ansvarlig og handlekraftig
  • Strukturert og resultatorientert
  • Like å jobbe i team, men også kunne jobbe selvstendig
  • Tilpasningsdyktig i en travel og varierende hverdag

Vi tilbyr:

  • Interessante arbeidsoppgaver med gode muligheter til faglig og personlig utvikling
  • Engasjerte kollegaer
  • Fleksible arbeidstidsordninger
  • Stillingen plasseres i stillingskode etter kvalifikasjon
  • Lønn etter sentrale avtaler og Trondheim kommunes lokale avtaler
  • Arbeidssted i Midtbyen
 

  • Bedrift
    Trondheim Kommune
  • Søknadsfrist
    23.09.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    7013, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4086606
  • Se her for andre jobber fra Trondheim Kommune
  • Oppdatert 09.09.2021