Ledig stilling

Haugesund kommune

IT-prosjektleder

Offentlig forvaltning

IKT i Haugesund kommune har behov for flere medarbeidere. IKT er organisert under tjenesteområde Administrasjon og service og består i dag
av 13 ansatte. Virksomheten legger til rette for bruk av teknologi og digitalisering for kommunens 2500 ansatte og 4300 elever.
Haugesund kommune har et omfattende og moderne IKT-miljø. Virksomheten tar raskt i bruk nye teknologiske løsninger.
IKT og digitalisering er et satsingsområde for kommunen. IKT-virksomheten er i gang med en omorganisering som skal fullføres i løpet av 2022. 

Arbeidsoppgaver:

  • prosjektleder for virksomhetens prosjektleveranser, både internt og eksternt
  • lede prosjekter på tid, kost og kvalitet ihht prosjektmandat
  • sikre etterlevelse av gode prosesser og rutiner i prosjektgjennomføring
  • utarbeide og følge opp prosjektplan og dokumenter
  • sikre ressursallokering i samarbeid med ressurseiere
  • rapportere på tid, kost og kvalitet til prosjekteier og/eller styringsgruppe
  • koordinere og tilrettelegge prosjektaktiviteter og -møter
  • hindringshåndtering
  • andre oppgaver innenfor virksomheten

Kvalifikasjoner:

  • utdannelse fra høyskole/universitet, gjerne innen prosjektledelse og/eller IT
  • videreutdanning eller kurs i prosjektledelse er ønskelig
  • videreutdanning eller kurs i digitalisering er ønskelig
  • nyutdannede oppfordres til å søke på stillingen
  • kjennskap til kommunal forvaltning og tjenesteproduskjon er ønskelig
  • førerkort klasse B
  • norsk er arbeidsspråk i Haugesund kommune. Du snakker, leser og skriver så godt norsk at du både kan samarbeide med andre og utføre arbeidsoppgavene dine selvstendig. 

Personlige egenskaper:

  • strukturert, analytisk og målrettet
  • initiativrik
  • gode evner til å sette deg inn i nye ting 
  • god teknologiforståelse
  • beherske et hektisk miljø
  • utadvendt, selvstendig og ansvarsbevisst
  • lærevillig og med ønske og evne til god faglig utvikling 
  • serviceinnstilt og løsningsorientert 
  • arbeider godt i team, men også selvstendig når det kreves
  • personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

  •  gode muligheter for faglig og personlig utvikling 
  •  godt arbeidsmiljø
  •  bred kompetanse innen IT drift og digitalisering
  •  pensjonsordning i Haugesund kommunale pensjonskasse 
  •  fleksitidsordning 
  •  lønn etter gjeldende tariffavtale
  •  arbeidsoppgaver kan endres som følge av endrede forutsetninger og faglig utvikling
  •  tverrfaglig samarbeid i en stor organisasjon med et viktig samfunnsoppdrag

 
Den som ansettes vil være underlagt de lønns- og arbeidsforhold som fremgår av
gjeldende sentrale lover, forskrifter og avtaler, samt de de lokale avtaler og retningslinjer som Haugesund kommune omfattes av.