Bedrift
Stavanger KommuneSøknadsfrist
01.12.2022Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4008, STAVANGER
STAVANGER
Antall stillinger
1karriere-kode
4881531Se her for andre jobber fra Stavanger Kommune
- Oppdatert 18.11.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Stavanger Kommune
IT-konsulent - Service Desk/teknisk support
Stavanger kommune ønsker å gå foran i digitaliseringsarbeidet, og er i dag blant de fremste kommunene i landet når det gjelder moderne plattform og verktøy. Kommunens IT-avdeling sørger blant annet for at ansatte og elever har tilgang til aktuell brukermaskinvare og drifter i dag ca. 10 000 PC-er og 19 000 Chromebooker, i tillegg til at vi har driftsansvar for et stort antall printere, systemer og nettverk.
Vi er over 60 ansatte i IT-avdelingen, fordelt på fire seksjoner. Denne stillingen er lagt til seksjonen for drift og forvaltning, og inngår i gruppen som har ansvar for brukerstøtte overfor kommunens mange virksomheter og lokasjoner.
Er du serviceinnstilt og liker å hjelpe IT-brukere med programvare og maskinvare, løse problemer, følge med i den teknologiske utviklingen og skape positivt engasjement – da vil vi gjerne ha deg som vår nye kollega.
Arbeidsoppgaver:
- Førstelinje telefonsupport (Service Desk).
- Andrelinje teknisk support ("on-site").
- Levering av PC og annet IT-utstyr til våre virksomheter.
- Feilretting, saksregistrering og -oppfølging, oppsett og andre driftsoppgaver rundt PC-er og andre klienter, printere, nettverk og tilgangskontroll ute på lokasjon og via telefon, chat eller fjernstyring.
- Overvåking og oppfølging av operative IKT-tjenester og sikkerhetshendelser.
- Prosjektarbeid, administrative oppgaver og mer spesialiserte oppgaver knyttet til drift og utvikling på IKT-området.
Kvalifikasjoner:
- Fagbrev innen IKT Servicefag og/eller relevant utdanning på universitet/høyskole. Lang og relevant arbeidserfaring innen IT drift og support kan kompensere for utdanningskrav.
- Grunnleggende kjennskap til Microsofts operativsystemer og Microsofts standardapplikasjoner som inngår i Microsoft 365-plattformen.
- God norsk skriftlig og muntlig formuleringsevne.
- Arbeidsspråket i Stavanger kommune er norsk. Kommer du fra et land utenfor Norden må du beherske norsk på minst C1-nivå.
- Evne til effektiv informasjonshåndtering.
- Førerkort klasse B.
Det er en fordel med:
- Erfaring fra kundesupport/kundeservice/servicedesk/driftsoppgaver innen IKT-området.
- Erfaring og interesse for teknisk IT-support.
- Erfaring og interesse for IT-sikkerhetsarbeid.
- Erfaring fra prosjektarbeid og spesialiserte oppgaver innen IKT-området.
- Kjennskap til ITIL og erfaring med ITIL-basert sakshåndteringssystem.
Personlige egenskaper:
- Oppriktig serviceinnstilt og engasjert i brukernes behov.
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
- Ansvarsbevisst, selvstendig og trygg.
- Motiverende og pedagogisk.
- Systematisk, nøyaktig og effektiv.
- Initiativrik og nysgjerrig – med et ønske om kontinuerlig læring og egenutvikling.
- Flink med kunder/brukere.
- Løsningsorientert.
Vi tilbyr:
- HjemJobbHjem-ordning
- Fleksibel arbeidstid
- Avdelingen har egne biler som benyttes på oppdrag
- Stillingskode: 717700 - Tekniker
- Stillingskode: 771800 - Fagarbeider
- Stillingskode: 853000 - Rådgiver og lønn etter avtale
Stillingskodeplassering avhenger av utdanningsnivå
Bedrift
Stavanger KommuneSøknadsfrist
01.12.2022Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4008, STAVANGER
STAVANGER
Antall stillinger
1karriere-kode
4881531Se her for andre jobber fra Stavanger Kommune
- Oppdatert 18.11.2022