Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Stavanger Kommune

IT-konsulent - Service Desk/teknisk support

Stavanger kommune ønsker å gå foran i digitaliseringsarbeidet, og er i dag blant de fremste kommunene i landet når det gjelder moderne plattform og verktøy. Kommunens IT-avdeling sørger blant annet for at ansatte og elever har tilgang til aktuell brukermaskinvare og drifter i dag ca. 10 000 PC-er og 19 000 Chromebooker, i tillegg til at vi har driftsansvar for et stort antall printere, systemer og nettverk. 

Vi er over 60 ansatte i IT-avdelingen, fordelt på fire seksjoner. Denne stillingen er lagt til seksjonen for drift og forvaltning, og inngår i gruppen som har ansvar for brukerstøtte overfor kommunens mange virksomheter og lokasjoner. 

Er du serviceinnstilt og liker å hjelpe IT-brukere med programvare og maskinvare, løse problemer, følge med i den teknologiske utviklingen og skape positivt engasjement – da vil vi gjerne ha deg som vår nye kollega.

Arbeidsoppgaver:

  • Førstelinje telefonsupport (Service Desk).
  • Andrelinje teknisk support ("on-site").
  • Levering av PC og annet IT-utstyr til våre virksomheter.
  • Feilretting, saksregistrering og -oppfølging, oppsett og andre driftsoppgaver rundt PC-er og andre klienter, printere, nettverk og tilgangskontroll ute på lokasjon og via telefon, chat eller fjernstyring.
  • Overvåking og oppfølging av operative IKT-tjenester og sikkerhetshendelser.
  • Prosjektarbeid, administrative oppgaver og mer spesialiserte oppgaver knyttet til drift og utvikling på IKT-området.

Kvalifikasjoner:

  • Fagbrev innen IKT Servicefag og/eller relevant utdanning på universitet/høyskole. Lang og relevant arbeidserfaring innen IT drift og support kan kompensere for utdanningskrav.
  • Grunnleggende kjennskap til Microsofts operativsystemer og Microsofts standardapplikasjoner som inngår i Microsoft 365-plattformen.
  • God norsk skriftlig og muntlig formuleringsevne.
  • Arbeidsspråket i Stavanger kommune er norsk. Kommer du fra et land utenfor Norden må du beherske norsk på minst C1-nivå.
  • Evne til effektiv informasjonshåndtering.
  • Førerkort klasse B.

Det er en fordel med:

  • Erfaring fra kundesupport/kundeservice/servicedesk/driftsoppgaver innen IKT-området.
  • Erfaring og interesse for teknisk IT-support.
  • Erfaring og interesse for IT-sikkerhetsarbeid.
  • Erfaring fra prosjektarbeid og spesialiserte oppgaver innen IKT-området. 
  • Kjennskap til ITIL og erfaring med ITIL-basert sakshåndteringssystem. 

Personlige egenskaper:

  • Oppriktig serviceinnstilt og engasjert i brukernes behov.
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
  • Ansvarsbevisst, selvstendig og trygg.
  • Motiverende og pedagogisk.
  • Systematisk, nøyaktig og effektiv.
  • Initiativrik og nysgjerrig – med et ønske om kontinuerlig læring og egenutvikling.
  • Flink med kunder/brukere.
  • Løsningsorientert.

Vi tilbyr:

  • HjemJobbHjem-ordning
  • Fleksibel arbeidstid
  • Avdelingen har egne biler som benyttes på oppdrag
  • Stillingskode: 717700 - Tekniker
  • Stillingskode: 771800 - Fagarbeider
  • Stillingskode: 853000 - Rådgiver og lønn etter avtale 

Stillingskodeplassering avhenger av utdanningsnivå