Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Gjøvik kommune

IPS jobbspesialist i 100 % vikariat ved NAV Gjøvik

Offentlig forvaltning

Vil du utgjøre en forskjell i folks liv?

Vil du bidra med til at arbeidssøkere finner seg jobb og støtte dem i å stå i jobben? Kan du tenke deg å være på farten mesteparten av tiden utenfor kontoret? Motiveres du av å jobbe med mennesker? Da kan dette være jobben for deg.

Vi har ledig 12 mnd vikariat som IPS -jobbspesialist i 100 % stilling.

Som jobbspesialist bidrar til å motivere og veilede jobbsøkere med sammensatte utfordringer med å få seg jobb eller komme i gang med utdanning. En viktig del av jobben er å følge opp jobbsøker og arbeidsgiver etter oppstart i jobb/utdanning. I rollen som jobbspesialist har du stor frihet i planleggingen og gjennomføringen av arbeidshverdagen din, men følger en fastlagt arbeidsmetodikk med tydelige krav.

NAV Gjøvik ligger i Gjøvik sentrum. Vi er over 100 medarbeidere fordelt på 5 avdelinger. Avdelingene jobber tverrfaglig og helhetlig med utgangspunkt i hver enkelt brukers behov. Hos oss vil du møte et stort og engasjert fagmiljø som er opptatt av å gi helhetlige tjenester av god kvalitet. Fleksibilitet, samarbeid, kunnskapsdeling og kompetanseutvikling er viktig i vårt arbeid.

Stillingen inngår i et team med teamleder og 4 IPS-jobbspesialister.  Sammen med team for arbeid med støtte og Jobbhus Gjøvik utgjør dette avdeling for arbeidsinkludering ved NAV Gjøvik.

Arbeidsoppgaver:
  • Identifisere jobbsøkernes interesser, sterke sider, ferdigheter og evner samt matche med riktige jobber/arbeidsgivere
  • Booke møter med mulige arbeidsgivere og oppsøke bedrifter - være mye på farten
  • Jobbe tett med deltakere og arbeidsgivere
  • Skape gode relasjoner med samarbeidspartnere eksternt og internt
  • Engasjere og motivere både jobbsøkere og arbeidsgivere
  • Jobbe med 20 deltakere med krav om 50 % overgang til arbeid
  • Dokumentere skriftlig i NAVs saksbehandlingssystemer
Kvalifikasjoner:

 Du må ha:

  • Fullført bachelor fortrinnsvis innen pedagogikk, markedsføring og ledelse, sosialfag, politi eller helse. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for krav til høyskoleutdanning
  • Veiledningserfaring
  • Erfaring med brukere fra rus/psykiatri
  • Erfaring fra oppsøkende virksomhet
  • Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter og god digital kompetanse
  • Gode resultater fra relevant arbeid
  • Førerkort klasse B

Det er ønskelig at du har:

  • Erfaring fra å jobbe etter metode
  • Kunnskap om IPS (Individual Placement and Support)
  • Erfaring fra samarbeid med arbeidsgiver
  • Markedskompetanse
Personlige egenskaper: 

Du er:

  • Strukturert og systematisk
  • Modig og tør å utfordre deg selv/stå i utfordrende situasjoner
  • Fleksibel
Vi kan tilby:
  • Spennende, utfordrende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
  • Et aktivt og engasjert arbeidsmiljø med gode kollegaer, preget av stor arbeidsinnsats og høy kompetanse
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling 
  • Kollegaveiledning
  • Fleksibel arbeidstid og mulighet for hybrid arbeidshverdag
  • God pensjonsordning i KLP
  • Lønn i henhold til reglement
Unntatt offentlighet må begrunnes:

Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. offentleglova § 11.

Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. offentleglova § 25.

Søknad:

Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem. 

Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne og alder.