• Företag
    Oslo kommune
  • Ansökningstiden
    03.03.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    1051, OSLO
    OSLO
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5022009
  • Se här för andra jobb från Oslo kommune
  • Uppdaterad 18.02.2023
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Oslo kommune

IPS Jobbspesialist

Offentlig forvaltning

Individuell jobbstøtte (IPS) er en metode hvor det jobbes systematisk mot økt arbeidsdeltakelse i ordinært lønnet arbeid. Målet med IPS er å legge til rette for at mennesker med psykiske helseutfordringer og/eller rus utfordringer skal kunne få og beholde lønnet arbeid, dersom vedkommende ønsker dette selv. Bred internasjonal forskning viser at IPS har gitt gode resultater når det gjelder ordinært arbeid for målgruppen.

Stillingen inngår i et felles IPS Groruddalen hvor vi samarbeider med NAV Grorud og Stovner, samt spesialisthelsetjenesten ved DPS og ARA Grorud. NAV Alna søker nå deg som kan bidra til å realisere NAV sitt målsetting om å få flere i arbeid og aktivitet og færre på stønad - ved bruk av IPS-metodikken. 

I den forbindelse ønsker vi en jobbspesialist som vil jobbe i et engasjert, nyskapende og faglig sterkt miljø. Har du gode kommunikasjonsevner og er en nettverksbygger som vil jobbe med arbeidsinkludering? Er du en person med mye pågangsmot, som kan være tydelig og direkte? Er du en menneskekjenner og god på å se muligheter? Da er du sannsynligvis akkurat den vi leter etter. 

Som jobbspesialist vil du være tilknyttet behandlingsteam på DPS/ARA Groruddalen, og samarbeide tett med behandlere i prosessen med å bistå jobbsøkerne ut i ordinært arbeid. Du vil bli en del av et ambisiøst jobbspesialistteam som både jobber og evalueres etter kvalitetsskalaen i IPS. Teamet består i dag av tre jobbspesialister og en metodeveileder, som alle gleder seg til å bli kjent med deg! Her vil du bli møtt av proaktive, løsningsorienterte kollegaer som legger sin sjel i å ivareta jobbsøkerne på best mulig måte.  

NAV Alna betjener bydelens 49 000 innbyggere. Kontoret har ca. 170 ansatte og er lokalisert på Furuset. Vi er i kontinuerlig utvikling og leverer stadig bedre tjenester. Ansettelsen som IPS-jobbspesialist er ved NAV Alna, men arbeidssted vil for det meste være ved DPS/ARA og ellers ute i lokalmiljøet. 

Arbeidsoppgaver:

  • Følge opp ca 20 deltakere
  • Delta i behandlingsteam og ha et tett samarbeid med behandlerne
  • Identifisere jobbsøkernes interesser, sterke sider, ferdigheter og evner samt matche med riktige jobber/arbeidsgivere
  • Oppsøke bedrifter, skape dialog med arbeidsgivere og bygge nettverk
  • Tilbringe minst 65% av arbeidstiden ute i lokalmiljø i form av personlige møter med jobbsøkere og arbeidsgivere
  • Ha jevnlige møter med NAV-veiledere
  • Samhandle med eksterne tjenesteytere hvis jobbsøker har utfordringer med bolig, sosiale forhold, økonomi, etc.
  • Dokumentere arbeidet 
  • Engasjere og motivere både jobbsøkere, arbeidsgivere, behandlere og kolleger

Kvalifikasjoner:

Bachelorgrad – treårig relevant utdanning fra høgskole eller universitet

Erfaring med å jobbe med motivasjon og oppfølging av mennesker med nedsatt arbeidsevne

Kunnskap og interesse for arbeidsmarkedet og rekrutteringsarbeid

Kjennskap til IPS- eller SE-metodikken 

Gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsferdigheter

Personlige egenskaper:

Ha troen på at alle mennesker til tross for helseproblemer kan få, og beholde en vanlig jobb

Like å bygge relasjoner og skape motivasjon

Ha evne til å jobbe resultatorientert og samtidig være opptatt av god kvalitet

Tåle å bli fulgt opp på resultater

Være en lagspiller, som kan dele erfaringer og kontakter i teamet

Kan prioritere, ha god oversikt over oppgaver, men samtidig ha evne til å håndtere uforutsigbarhet

Personlig egnethet vil bli vektlagt 

Vi tilbyr:

Meningsfulle og utfordrende arbeidsoppgaver i engasjerte tverrfaglige team

Et trivelig arbeidsmiljø preget av god takhøyde, høy kompetanse og engasjerte medarbeidere 

Veiledning fra metodeveileder

Pensjonsordning i Oslo kommunale pensjonskasse

Stillingen vil bli lønnet i ltr. 33 – 42 avhengig av ansiennitet

 

  • Företag
    Oslo kommune
  • Ansökningstiden
    03.03.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    1051, OSLO
    OSLO
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5022009
  • Se här för andra jobb från Oslo kommune
  • Uppdaterad 18.02.2023