Bedrift
Innlandet fylkeskommuneSøknadsfrist
11.09.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etaterUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2325, HAMAR
HAMAR
search.country.NORGEAntall stillinger
1karriere-kode
6338067Se her for andre jobber fra Innlandet fylkeskommune
Innlandet fylkeskommune
Innlandet fylkeskommune, Samfunnsutvikling- seksjon regional utvikling og analyse - Analyserådgiver
Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etater
Vil du bidra til kunnskapsbasert samfunnsutvikling i Innlandet?
Innlandet fylkeskommune søker en engasjert og analytisk rådgiver til seksjon for regional utvikling og analyse. Vi ser etter deg som både kan lage kunnskapen og formidle den i tall, tekst og tale. Du vil bli en del av et sterkt fagmiljø som jobber med statistikk, analyse, datavisualisering og beslutningsstøtte – og som bidrar til utvikling og planlegging i hele fylket.
Stillingen er en 100 % fast stilling med oppstart 1. oktober eller snarest mulig deretter. Arbeidssted er på Hamar, men det er muligheter for fleksibilitet for deg med den rette kompetansen.
Dette er en spennende stilling for deg som er samfunnsinteressert. Du har gode forutsetninger for å lykkes om du både ser detaljer og det store bildet i sammenheng. Stillingen krever at du er initiativrik og du må kunne sette deg inn i ukjente problemstillinger og nye verktøy. Du må ha teknisk innsikt og like å arbeide både alene og sammen med andre.
Er du den vi leter etter?
Du vil være med på å utvikle Innlandets viktigste portal for kunnskap og analyse: Innlandsstatistikk.no. Det er utviklet i et samarbeid mellom Innlandet fylkeskommune, NHO, NAV, Statsforvalteren i Innlandet, Sparebank 1 Østlandet, Universitet i Innlandet, NTNU og Innovasjon Norge. Nettstedet skal være en levende portal med oppdatert og ny kunnskap. Innlandet fylkeskommune har fått ansvar for å drifte og videreutvikle nettstedet.
Du vil bli en del av et analyseteam på fem personer, men vil også kunne delta i andre relevante oppgaver i seksjonen innen samfunns- og næringsutvikling.
Vi tilbyr
- spennende, allsidige og samfunnsnyttige arbeidsoppgaver i et tverrfaglig fagmiljø
- hyggelig arbeidsmiljø med kunnskapsrike kolleger. Du inngår i et team med gode sparringspartnere og muligheter for faglig utvikling
- muligheter for å utforske nye metoder og verktøy – og støtte til å lære dem
- fleksibel arbeidstid
- lønn etter avtale med gode pensjons- og forsikringsordninger. Den som tilsettes i stillingen vil bli innplassert i stillingskode avhengig av utdanning og erfaring jf. lov og avtaleverk
- seksjonen er plassert på Hamar, men vi kan tilby ulike former for fleksibilitet for deg med den rette kompetansen. Vi har en sentralt beliggende arbeidsplass på Hamar med god kantine, trimrom og muligheter for hjemmekontor . Noe reisevirksomhet må påregnes
Om stillingen
- 100 % fast stilling ledig fra 01.10.2025
Arbeidsoppgaver
- utarbeide analyser og kunnskapsgrunnlag for regional utvikling
- visualisere data og innsikt gjennom verktøy som Power BI
- delta i drift og utvikling av Innlandsstatistikk.no – kunnskapssiden om Innlandet
- presentere kunnskap for viktige aktører i Innlandssamfunnet
- samarbeide med interne og eksterne aktører, for eksempel kommuner, næringsliv og utdanningsinstitusjoner
Kvalifikasjonskrav
- relevant høyere utdanning, minimum på bachelornivå, men fortrinnsvis på masternivå, innen samfunnsvitenskap, statistikk, samfunnsøkonomi eller tilsvarende
Ønskede kvalifikasjoner
- erfaring med kvantitative analyser og datahøsting
- kompetanse, eller lyst til å utvikle det, i Power BI. Kjennskap til dataarkitektur, Microsoft Fabric, R, Python, ArcGIS/QGIS eller lignende er også en fordel
- god digital kompetanse og evne til å lære nye verktøy
- meget gode kommunikasjonsevner på norsk, både muntlig og skriftlig
Ønskede egenskaper
- analytisk og strukturert med evne til å se både detaljer og helhet
- gode samarbeidsevner
- evne til å formidle komplekse sammenhenger på en forståelig måte
- initiativrik, nysgjerrig og løsningsorientert
- personlig egnethet vil bli vektlagt
Søknad
Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen.
Det kreves politiattest - ikke eldre enn tre måneder - for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.
Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.
Fylkeskommunen er en virksomhet i utvikling og endring. Arbeidsoppgaver, ansvarsområder og organisering vil derfor kunne utvikle og endre seg i takt med organisasjonens behov.
Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.
Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.
Vi ser fram til å motta søknaden din.
Bedrift
Innlandet fylkeskommuneSøknadsfrist
11.09.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etaterUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2325, HAMAR
HAMAR
search.country.NORGEAntall stillinger
1karriere-kode
6338067Se her for andre jobber fra Innlandet fylkeskommune
-
Kompetanse, Skoleutvikling - Rådgiver/seniorrådgiver
Innlandet fylkeskommune
HAMAR -
Hamar katedralskole – Undervisningsstilling innen teknologi og industrifag (fast)
Innlandet fylkeskommune
HAMAR -
Hamar tannklinikk-Tannlege
Innlandet fylkeskommune
HAMAR -
Rådgiver HR og HMS (vikariat)
Innlandet fylkeskommune
HAMAR -
Kompetanse, Regional kompetanseutvikling - Prosjektleder
Innlandet fylkeskommune
HAMAR