Vacancy

Innlandet fylkeskommune

Innlandet fylkeskommune - Eiendom, Rådgiver seksjon forvaltning

Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etater

Beskrivelse

Avdeling eiendom har ledig 100 % fast stilling som rådgiver eiendomsforvaltning fra 1. november 2024.

Om enheten

Innlandet fylkeskommune har en sentralisert eiendomsforvaltning. Eiendomsavdelingen ivaretar eieransvaret, forvaltning, drift og vedlikehold av fylkeskommunens eide bygningsmasse på ca. 430.000 m2, der hovedvekten av bygningsmassen er videregående skoler. I tillegg leier fylkeskommunen inn mye areal og har ca. 200 kontrakter på inn- og utleie. Stillingen er organisert i seksjon forvaltning. Seksjonen har 10 ansatte og dekker mange ulike oppgaver som tegninger, dokumentasjon, saksforberedelse, kontrakt, økonomi samt servicefunksjonen kantine i fylkeshuset på Hamar.

Seksjon forvaltning har blant annet ansvaret for:

  • forvalter eieransvaret for eiendom, bygg og anlegg 
  • tegninger og dokumentasjon
  • servituttavtaler 
  • leie av eiendom, bygg og anlegg 
  • kjøp og salg av eiendom, bygg og anlegg 
  • øvrig forvaltning av eiendomsporteføljen 
  • kantinedrift i fylkeshuset på Hamar
  • andre ansvar kan tilkomme

Vi søker deg som

  • er ansvarsbevisst og glad i arbeidsoppgaver med høy faglig kompleksitet
  • er engasjert og initiativrik med gjennomføringsevne
  • er opptatt av kvalitet i leveranser
  • har gode samarbeidsevner
  • er selvstendig

Vi tilbyr

  • lønn etter avtale
  • fleksibel arbeidshverdag
  • et godt arbeidsmiljø
  • treningsrom
  • fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger

Om stillingen

  • 100% fast 
  • ledig fra 1.november.2024
  • den som tilsettes i stillingen vil bli innplassert i stillingskode avhengig av krav til stillingen, utdanning og erfaring jf. lov- og avtaleverk
  • enheten har arbeidssted Lillehammer eller Hamar, men vi kan tilby ulike former for fleksibilitet for deg med den rette kompetansen

Arbeidsoppgaver

  • inn og utleie av lokaler
  • saksbehandling knyttet til kjøp og salg av fast eiendom
  • forvaltning av eiendommer
  • generell saksbehandling, slik som skriving av saksutredninger og notater
  • det må påregnes noe reisevirksomhet i stillingen, og sertifikat klasse B er ønskelig
  • støtte seksjon forvaltning med andre relevante oppgaver og prosjekter etter behov
  • nye og andre oppgaver kan tilkomme

    Du får et selvstendig ansvar for din saksportefølje, men blir en del av et bredt faglig team, som det forventes at du deltar aktivt i.

Kvalifikasjonskrav

  • høyere utdanning (minimum bachelor) innen eiendomsfag, økonomiske fag, jordskiftefag eller juridiske fag  
  • god skriftlig og muntlig formuleringsevne på norsk
  • evne til å jobbe selvstendig og strukturert med høy grad av nøyaktighet
  • evne til å håndtere arbeidsoppgaver med høy faglig kompleksitet

Ønskede kvalifikasjoner

  • masterutdanning innen eiendomsfag, økonomiske fag, jordskiftefag eller rettsvitenskap
  • relevant erfaring fra offentlig forvaltning
  • kunnskap om bygge- og eiendomsforvaltning
  • gode analytiske ferdigheter og evne til problemløsning
  • en aktiv bidragsyter til et godt arbeidsmiljø

Søknad

Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen. 

Det kreves politiattest - ikke eldre enn tre måneder - for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.

Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.              

Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.

Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.

Vi ser fram til å motta søknaden din.