• Företag
    Trondheim Kommune
  • Ansökningstiden
    18.01.2026
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    7012, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6488155
  • Se här för andra jobb från Trondheim Kommune
Ledigt jobb

Trondheim Kommune

Innkjøpsrådgiver

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Ved Innkjøpstjenesten er det ledig én fast 100 prosent stilling som innkjøpsrådgiver.

Har du interesse for Offentlig anskaffelser og ønsker å bruke anskaffelser for å oppnå innovasjon og næringsutvikling?. Brenner du for at offentlig anskaffelser skal være en døråpner for oppstart- og vekstselskaper, snarere enn en barriere?

Som innkjøpsrådgiver hos oss vil du jobbe i det spennende skjæringspunktet mellom jus, økonomi, organisasjon og næringsutvikling. Trondheim kommune handler for flere milliarder kroner årlig. Det gir oss en betydelig påvirkningskraft som vi bruker aktivt for å:

Stimulere til innovasjon: Skape grobunn for morgendagens næringsliv.
Fremme bærekraft: Ta ansvar for et grønnere og mer sirkulært samfunn.
Løse samfunnsutfordringer: Bruke anskaffelser som et strategisk verktøy for bedre tjenesteyting til våre innbyggere.

Vi ser etter deg som har stor arbeidskapasitet  og evne til å håndtere flere saker på en gang og som drives av faglig nysgjerrighet.

På Innkjøpstjenesten er vi 18 ansatte og en del av byrådsområdet for miljø, næring og samferdsel. Vi har det overordnede ansvaret for anskaffelser i Trondheim kommune, inkludert kommunens anskaffelsesstrategi. Våre ansvarsområder er å forvalte kommunens rammeavtaler for et vidt spekter av varer og tjenester, anbud- og innkjøpsrutiner, drift og support av kommunens e-handelsløsning og  konkurransegjennomføringsverktøy. Vi er kommunens kompetansesenter for offentlige anskaffelser og har ansvaret for faglig utvikling innenfor fagområdet. 

Trondheim kommune investerer og handler for flere milliarder hvert år og er en betydelig markedsaktør med betydelig påvirkningskraft. De store utfordringene kommunen står ovenfor løses best i samspill med næringslivet, og kommunen skal gjennom sine innkjøp og anskaffelser bevisst ta ansvar for et grønnere og mer sirkulært samfunn og stimulere til innovasjon. Vi bruker offentlige anskaffelser som et strategisk verktøy for å løse store samfunnsutfordringer lokalt og nasjonalt.

Kvalifikasjoner:

  • Master- eller bachelorgrad innen fagområdene innkjøpsledelse, jus, økonomi, samfunnsfag eller ingeniørfag
  • Relevant erfaring med gode resultater kan kompensere for formell utdannelse
  • Du må beherske norsk og engelsk skriftlig og ha gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsegenskaper
  • Det er en fordel at du har erfaring med offentlige anskaffelser
  • Det er ønskelig med erfaring fra offentlig forvaltning

Personlige egenskaper:

  • Evne til å arbeide selvstendig og i team
  • Analytisk, strukturert og nøyaktig
  • Interesse for å utvikle fagfeltet
  • Initiativrik
  • Løsningsorientert
  • Personlig egnethet og motivasjon vil vektlegges

Vi tilbyr:

 

  • Företag
    Trondheim Kommune
  • Ansökningstiden
    18.01.2026
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    7012, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6488155
  • Se här för andra jobb från Trondheim Kommune