Vacancy

Expired ad

The application deadline for this job opportunity has passed.

Lillestrøm Kommune

Innkjøpsrådgiver

Offentlig forvaltning

Vil du bidra i videreutvikling av innkjøpsfunksjonen i Lillestrøm kommune?

Som innkjøpsrådgiver i Lillestrøm kommune får du et bredt spekter av vare- og tjenesteområder å forholde deg til. Interesse for og noe erfaring med anskaffelser innenfor varer- og tjenester er derfor ønskelig. Daglige prioriteringer av oppgaver vil være sentralt.

Kommunalområdet Innkjøp består i dag av 21 medarbeidere. Kommunalområdet bistår hele kommunen på alle nivåer, og gjennomfører og bistår i alle anskaffelser over kr. 100 000. Vi har stort fokus på samfunnsansvar og bærekraft i våre anskaffelser.

Du blir en del av et utviklende og høyt kompetent anskaffelsesmiljø, hvor kontinuerlig forbedring er i fokus. Som ansatt vil du derfor få en unik mulighet til å delta i videreutviklingen av innkjøpsfunksjonen. Vi kan love utfordrende, varierte og spennende arbeidsdager i et godt arbeidsmiljø, sentralt i Lillestrøm sentrum.

Kvalifikasjoner:

  • Fortrinnsvis  utdanning på masternivå for eksempel innen økonomi, rettsvitenskap etc . Bachelor med lang og relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet. 
  • Erfaring med gjennomføring av anskaffelsesprosesser, fra behovskartlegging til kontraktsignering  er ønskelig
  • Erfaring med bruk av programmene i Microsoft Office, samt bruk av et eller flere konkurransegjennomføringsverktøy er ønskelig.
  • Erfaring med prosjektmetodikk er ønskelig
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
  • Kunnskap om bruk av miljø/klima i grønne anskaffelser er ønskelig.

    Vi ber alle søkere om å legge ved vitnemål og attester.

Personlige egenskaper:

  • Positiv og bidrar til å skape et godt arbeidsmiljø.
  • Pådriver og vant til å ta ansvar.
  • Trives som prosessleder med god rolleforståelse.
  • God på samhandling og kommunikasjon på tvers av fagområder.
  • Initiativrik med evne til å arbeide selvstendig.
  • God gjennomføringsevne.
  • Høy arbeidskapasitet.
  • Løsningsorientert.
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

  • Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritid
  • Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer 
  • Fleksibel arbeidstid 
  • Hjemmekontor inntil to dager pr uke kan avtales
  • Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtalen, stillingstittel rådgiver.

Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.  

Etter søknadsfristen vil det bli utarbeidet en offentlig søkerliste, i samsvar med offentleglova § 25. Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å ikke bli oppført på søkerlista. Søkere vil bli varslet i forkant dersom anmodning om unntak fra offentlighet ikke tas til følge.