• Företag
    Trondheim Kommune
  • Ansökningstiden
    12.03.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    7013, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5018664
  • Se här för andra jobb från Trondheim Kommune
  • Uppdaterad 17.02.2023
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Trondheim Kommune

Innkjøpsrådgiver

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Ved Innkjøpstjenesten er det ledig en fast 100 prosent stilling som innkjøpsrådgiver.

Vi søker deg som er løsningsorientert, fleksibel og er interessert i offentlige anskaffelser for å bidra til bedre tjenesteyting til innbyggerne i Trondheim kommune. Vi er på jakt etter deg som ønsker en variert og innholdsrik hverdag i skjæringspunktet mellom jus, økonomi, organisasjon og ledelse.

Innkjøpstjenesten er en del av området for næring, samferdsel, klima og miljø. Vi har det overordnede ansvaret for anskaffelser i Trondheim kommune, inkludert kommunens anskaffelsesstrategi. Våre ansvarsområder er å forvalte kommunens rammeavtaler for et vidt spekter av varer og tjenester, anbud- og innkjøpsrutiner, drift og support av kommunens e-handelsløsning og  konkurransegjennomføringsverktøy. Vi er kommunens kompetansesenter for offentlige anskaffelser og har ansvaret for faglig utvikling.

Trondheim kommune investerer og handler for flere milliarder hvert år og er en betydelig markedsaktør med betydelig påvirkningskraft. De store utfordringene kommunen står ovenfor løses best i samspill med næringslivet, og kommunen skal gjennom sine innkjøp og anskaffelser bevisst ta ansvar for et grønnere og mer sirkulært samfunn og stimulere til innovasjon. Vi bruker offentlige anskaffelser som et strategisk viktig verktøy for å løse store samfunnsutfordringer lokalt og nasjonalt.

Arbeidsoppgaver:

  • Gjennomføre offentlige anskaffelser i tråd med gjeldende regelverk
  • Lede anskaffelsesprosesser og arbeide i tverrfaglige team
  • Markedsdialog
  • Behovskartlegging
  • Gi støtte og råd, samt bidra til kompetanseheving i Trondheim kommune om anskaffelser
  • Samarbeide med interne og eksterne fagmiljøer
  • Bidra til videreutvikling av arbeidsprosesser og -verktøy i anskaffelsesprosesser

    Kvalifikasjoner:

    • Relevant utdannelse på masternivå innen fagområdene innkjøpsledelse, jus, økonomi eller ingeniørfag
    • Du må beherske norsk skriftlig og ha gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsegenskaper
    • Det er en fordel at du har erfaring med offentlige anskaffelser
    • Det er ønskelig med erfaring fra offentlig forvaltning

    Personlige egenskaper:

    • Evne til å arbeide selvstendig og i team
    • Analytisk, strukturert og nøyaktig
    • Interesse for å utvikle fagfeltet
    • Initiativrik
    • Løsningsorientert
    • Du holder hodet kaldt når en leverandør klager på tildeling, avisa ønsker innsyn samtidig som KOFA varsler at det er en klagesak på gang
    • Personlig egnethet og motivasjon vil vektlegges

    Vi tilbyr:

    • Et sterkt fagmiljø innen anskaffelser, varierte arbeidsoppgaver og mulighet til å delta i utviklingsoppgaver
    • Utfordrende og spennende jobb med store utviklingsmuligheter
    • Fleksibel arbeidstidsordning
    • Gode pensjons- og forsikringsordninger
    • Lønn etter sentrale avtaler og Trondheim kommunes lokale avtaler
    • Stor frihet til å påvirke egen arbeidsdag
     

    • Företag
      Trondheim Kommune
    • Ansökningstiden
      12.03.2023
    • Heltid/Deltid
      Heltid
    • Anställningsform
      Permanent
    • Bransch
      Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
    • Utbildningskrav
      Påkrevet
    • Arbetserfsrenhet
      Ønskelig
    • Adress
      7013, TRONDHEIM
      TRONDHEIM
      Norge
    • Antal befattningar
      1
    • Karriere-kod
      5018664
    • Se här för andra jobb från Trondheim Kommune
    • Uppdaterad 17.02.2023