Bedrift
Trondheim KommuneSøknadsfrist
12.03.2023Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
7013, TRONDHEIM
TRONDHEIM
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5018664Se her for andre jobber fra Trondheim Kommune
- Oppdatert 17.02.2023
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Trondheim Kommune
Innkjøpsrådgiver
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Ved Innkjøpstjenesten er det ledig en fast 100 prosent stilling som innkjøpsrådgiver.
Vi søker deg som er løsningsorientert, fleksibel og er interessert i offentlige anskaffelser for å bidra til bedre tjenesteyting til innbyggerne i Trondheim kommune. Vi er på jakt etter deg som ønsker en variert og innholdsrik hverdag i skjæringspunktet mellom jus, økonomi, organisasjon og ledelse.
Innkjøpstjenesten er en del av området for næring, samferdsel, klima og miljø. Vi har det overordnede ansvaret for anskaffelser i Trondheim kommune, inkludert kommunens anskaffelsesstrategi. Våre ansvarsområder er å forvalte kommunens rammeavtaler for et vidt spekter av varer og tjenester, anbud- og innkjøpsrutiner, drift og support av kommunens e-handelsløsning og konkurransegjennomføringsverktøy. Vi er kommunens kompetansesenter for offentlige anskaffelser og har ansvaret for faglig utvikling.
Trondheim kommune investerer og handler for flere milliarder hvert år og er en betydelig markedsaktør med betydelig påvirkningskraft. De store utfordringene kommunen står ovenfor løses best i samspill med næringslivet, og kommunen skal gjennom sine innkjøp og anskaffelser bevisst ta ansvar for et grønnere og mer sirkulært samfunn og stimulere til innovasjon. Vi bruker offentlige anskaffelser som et strategisk viktig verktøy for å løse store samfunnsutfordringer lokalt og nasjonalt.
Arbeidsoppgaver:
- Gjennomføre offentlige anskaffelser i tråd med gjeldende regelverk
- Lede anskaffelsesprosesser og arbeide i tverrfaglige team
- Markedsdialog
- Behovskartlegging
- Gi støtte og råd, samt bidra til kompetanseheving i Trondheim kommune om anskaffelser
- Samarbeide med interne og eksterne fagmiljøer
- Bidra til videreutvikling av arbeidsprosesser og -verktøy i anskaffelsesprosesser
Kvalifikasjoner:
- Relevant utdannelse på masternivå innen fagområdene innkjøpsledelse, jus, økonomi eller ingeniørfag
- Du må beherske norsk skriftlig og ha gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsegenskaper
- Det er en fordel at du har erfaring med offentlige anskaffelser
- Det er ønskelig med erfaring fra offentlig forvaltning
Personlige egenskaper:
- Evne til å arbeide selvstendig og i team
- Analytisk, strukturert og nøyaktig
- Interesse for å utvikle fagfeltet
- Initiativrik
- Løsningsorientert
- Du holder hodet kaldt når en leverandør klager på tildeling, avisa ønsker innsyn samtidig som KOFA varsler at det er en klagesak på gang
- Personlig egnethet og motivasjon vil vektlegges
Vi tilbyr:
- Et sterkt fagmiljø innen anskaffelser, varierte arbeidsoppgaver og mulighet til å delta i utviklingsoppgaver
- Utfordrende og spennende jobb med store utviklingsmuligheter
- Fleksibel arbeidstidsordning
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Lønn etter sentrale avtaler og Trondheim kommunes lokale avtaler
- Stor frihet til å påvirke egen arbeidsdag
Bedrift
Trondheim KommuneSøknadsfrist
12.03.2023Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
7013, TRONDHEIM
TRONDHEIM
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5018664Se her for andre jobber fra Trondheim Kommune
- Oppdatert 17.02.2023