• Företag
    Trondheim Kommune
  • Ansökningstiden
    26.06.2022
  • Anställningsform
    workTime.Heltid
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    7013, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    4663341
  • Se här för andra jobb från Trondheim Kommune
  • Uppdaterad 10.06.2022
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Trondheim Kommune

Innkjøpsrådgiver

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Ved Innkjøpstjenesten er det ledig en fast 100 prosent stilling som innkjøpsrådgiver.

Vi er på jakt etter deg som ønsker en variert og innholdsrik hverdag i skjæringspunktet mellom jus, økonomi, organisasjon og ledelse. Offentlige anskaffelser løftes frem som et strategisk viktig verktøy for å løse store sammfunnsutfordringer lokalt og nasjonalt.

Trondheim kommune investerer og handler for flere milliarder hvert år og er en betydelig markedsaktør. Gjennom krav og kriterier i konkurranser kan markedet påvirkes i ønsket retning. De store utfordringene for Trondheim kommune løses best gjennom samspill med næringslivet, og kommunen skal gjennom sine innkjøp og anskaffelser bevisst stimulere til innovasjon og grønn omstilling.

Innkjøpstjenesten er kommunens kompetansesenter for offentlige anskaffelser og har ansvar for faglig utvikling. Vi har ansvaret for kommunens anskaffelsesstrategi og innkjøpsreglement, rutiner og kontrollfunksjoner samt drift og support på kommunens e-handel og konkurransegjennomføringsverktøy Mercell. Innkjøpstjenesten inngår rammeavtaler der hvor kommunen opptrer i fellesskap, og er rådgiver for øvrige enheter i kommunen i anskaffelsesfaglige spørsmål. Enheten er en intern tjeneste organisert innenfor virksomhetsområdet næring, samferdsel, klima og miljø.

Arbeidsoppgaver:

  • Gjennomføre offentlige anskaffelser i tråd med gjeldende regelverk
  • Lede anskaffelsesprosesser og arbeide i tverrfaglige team
  • Forvaltning og oppfølging av egen avtaleportefølje
  • Markedsdialog
  • Gi støtte og råd, samt bidra til kompetanseheving i Trondheim kommune om anskaffelser
  • Samarbeide med interne og eksterne fagmiljøer
  • Bidra til videreutvikling av arbeidsprosesser og -verktøy i anskaffelsesprosesser

    Kvalifikasjoner:

    • Relevant utdannelse på bachelor/masternivå. Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskrav
    • Erfaring med offentlige anskaffelser er en fordel
    • Ønskelig med erfaring fra offentlig forvaltning
    • Gode digitale ferdigheter
    • Gode kommunikasjons- og fremstillingsevner på norsk

    Personlige egenskaper:

    • Evne til å arbeide selvstendig og i team
    • Analytisk, strukturert og nøyaktig
    • Interesse for å utvikle fagfeltet
    • Initiativrik
    • Løsningsorientert
    • Personlig egnethet og motivasjon vil vektlegges

    Vi tilbyr:

    • Utfordrende og spennende jobb med store utviklingsmuligheter
    • Fleksibel arbeidstidsordning
    • Gode pensjons- og forsikringsordninger
    • Lønn etter sentrale avtaler og Trondheim kommunes lokale avtaler
    • Stor frihet til å påvirke egen arbeidsdag
     

    • Företag
      Trondheim Kommune
    • Ansökningstiden
      26.06.2022
    • Anställningsform
      workTime.Heltid
    • Bransch
      Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
    • Utbildningskrav
      Påkrevet
    • Arbetserfsrenhet
      Ønskelig
    • Adress
      7013, TRONDHEIM
      TRONDHEIM
      Norge
    • Antal befattningar
      1
    • Karriere-kod
      4663341
    • Se här för andra jobb från Trondheim Kommune
    • Uppdaterad 10.06.2022