Bedrift
Trondheim KommuneSøknadsfrist
26.06.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
7013, TRONDHEIM
TRONDHEIM
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4663341Se her for andre jobber fra Trondheim Kommune
- Oppdatert 10.06.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Trondheim Kommune
Innkjøpsrådgiver
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Ved Innkjøpstjenesten er det ledig en fast 100 prosent stilling som innkjøpsrådgiver.
Vi er på jakt etter deg som ønsker en variert og innholdsrik hverdag i skjæringspunktet mellom jus, økonomi, organisasjon og ledelse. Offentlige anskaffelser løftes frem som et strategisk viktig verktøy for å løse store sammfunnsutfordringer lokalt og nasjonalt.
Trondheim kommune investerer og handler for flere milliarder hvert år og er en betydelig markedsaktør. Gjennom krav og kriterier i konkurranser kan markedet påvirkes i ønsket retning. De store utfordringene for Trondheim kommune løses best gjennom samspill med næringslivet, og kommunen skal gjennom sine innkjøp og anskaffelser bevisst stimulere til innovasjon og grønn omstilling.
Innkjøpstjenesten er kommunens kompetansesenter for offentlige anskaffelser og har ansvar for faglig utvikling. Vi har ansvaret for kommunens anskaffelsesstrategi og innkjøpsreglement, rutiner og kontrollfunksjoner samt drift og support på kommunens e-handel og konkurransegjennomføringsverktøy Mercell. Innkjøpstjenesten inngår rammeavtaler der hvor kommunen opptrer i fellesskap, og er rådgiver for øvrige enheter i kommunen i anskaffelsesfaglige spørsmål. Enheten er en intern tjeneste organisert innenfor virksomhetsområdet næring, samferdsel, klima og miljø.
Arbeidsoppgaver:
- Gjennomføre offentlige anskaffelser i tråd med gjeldende regelverk
- Lede anskaffelsesprosesser og arbeide i tverrfaglige team
- Forvaltning og oppfølging av egen avtaleportefølje
- Markedsdialog
- Gi støtte og råd, samt bidra til kompetanseheving i Trondheim kommune om anskaffelser
- Samarbeide med interne og eksterne fagmiljøer
- Bidra til videreutvikling av arbeidsprosesser og -verktøy i anskaffelsesprosesser
Kvalifikasjoner:
- Relevant utdannelse på bachelor/masternivå. Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskrav
- Erfaring med offentlige anskaffelser er en fordel
- Ønskelig med erfaring fra offentlig forvaltning
- Gode digitale ferdigheter
- Gode kommunikasjons- og fremstillingsevner på norsk
Personlige egenskaper:
- Evne til å arbeide selvstendig og i team
- Analytisk, strukturert og nøyaktig
- Interesse for å utvikle fagfeltet
- Initiativrik
- Løsningsorientert
- Personlig egnethet og motivasjon vil vektlegges
Vi tilbyr:
- Utfordrende og spennende jobb med store utviklingsmuligheter
- Fleksibel arbeidstidsordning
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Lønn etter sentrale avtaler og Trondheim kommunes lokale avtaler
- Stor frihet til å påvirke egen arbeidsdag
Bedrift
Trondheim KommuneSøknadsfrist
26.06.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
7013, TRONDHEIM
TRONDHEIM
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4663341Se her for andre jobber fra Trondheim Kommune
- Oppdatert 10.06.2022