Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Færder kommune

Innkjøpsrådgiver - 100% fast nyopprettet stilling

Offentlig forvaltning

Til nyopprettet stilling i stab hos virksomhetsdirektør for administrasjon, kultur og levekår trenger Færder kommune en dyktig innkjøpsrådgiver innen innkjøp/offentlige anskaffelser i 100% stilling. Til stillingen ønsker vi en medarbeider med god innkjøpsfaglig bakgrunn, som kan jobbe tverrsektorielt og som har evne til å jobbe med gevinstrealisering i hele organisasjonen.  Fra 2023 er det to innkjøpsrådgivere i Færder kommune.

Stillingen er plassert i stab hos virksomhetsdirektør for administrasjon, kultur og levekår, men vil jobbe på tvers av virksomhetsområdene i kommunen.
 

Arbeidsoppgaver:

•             Planlegge og gjennomføre tilbuds- og anbuds konkurranser, og inngå avtaler innenfor et vidt spekter av varer og tjenester.

•             Veiledning og rådgivning i forbindelse med anskaffelsesregelverket (Lov om offentlige anskaffelser med forskrift)

•             Kontraktsforhandlinger

•             Kontraktsoppfølging

•             Etablering av rammeavtaler

•             Oppfølging av digitaliseringsprosjekt innen anskaffelser

•             Avtaleadministrasjon

•             Formidling og gjennomføring av interne kurs innenfor anskaffelsesområdet

•             Delta i utforming og oppfølging av innkjøpsstrategi for Færder kommune

 

Stillingen vil kunne tillegges andre arbeidsoppgaver etter behov og kvalifikasjoner.


Du har:

•             Relevant høyere utdanning fra høyskole/universitet. Fortrinnsvis innenfor fagområdene økonomi/forvaltning/jus

•             God kunnskap om regelverket for offentlige anskaffelser

•             Praktisk erfaring med offentlige anskaffelser

•             Det er ønskelig med kjennskap til bruk av konkurransegjennomføringsverktøy

•             Erfaring med komplisert og omfattende saksbehandling

•             Svært god norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne

•             Meget gode kommunikasjons- og samarbeidsevner og er serviceinnstilt, løsningsorientert og positiv

•             Bør ha erfaring med gjennomføring av anskaffelser i større virksomheter, samt erfaring med kontraktarbeid og forhandlinger

•             Evne til å jobbe tverrfaglig og har kompetanse til å tenke helhetlig for kommunen

 

Personlige egenskaper

•             Du er nøyaktig/strukturert og opptrer profesjonelt i møte med interne og eksterne aktører

•             Du har meget god gjennomføringsevne

•             Du kommuniserer tydelig og effektivt, skriftlig, så vel som muntlig

•             Du liker å jobbe i team og ser verdien av å dele kompetanse

•             Du er faglig trygg og kan lede arbeidsgruppe

•             Du fremstår selvstendig, er uredd, nysgjerrig, og tar gjerne initiativ

•             Du er serviceinnstilt og god på samhandling internt og eksternt 

•             Du har evne til å identifisere forbedringsområder og se mulige løsninger

 

Færder kommune tilbyr:

•             En sentral stilling med utfordrende og spennende oppgaver

•             En levende og aktiv kommune med hyggelig arbeidsmiljø

•             Personlig og faglig utvikling

•             Gode pensjons- og forsikringsordninger

•             Lønn etter avtale