• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    27.10.2021
  • Sted:
    OSLO
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    OSLO
  • Arbeidssted:
    OSLO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4152694
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune

IKT-support

Oslo kommune

Offentlige tjenester og forvaltning

Brann- og redningsetaten har over 500 ansatte som bruker moderne IT-løsninger og utstyr som trenger tilsyn og vedlikehold. Brukerbehovene er økende med digitaliseringen som pågår i hele Oslo kommune. Vi ser etter deg som er positiv og liker å yte service, og som motiveres av å finne de beste løsningene. Du er vant til å sette deg inn i komplekse problemer som kan oppstå i teknisk infrastruktur.

Vi vektlegger at du har en indre motivasjon for å gjøre dagen lettere for kollegene dine. Digitalisering av etatens arbeidsprosesser vil ha økt fokus i årene som kommer og du vil få god mulighet til å påvirke denne utviklingen. Du vil kunne støtte deg på samarbeidspartnere internt og eksternt.

Stillingen rapporterer til IKT-sjef.

Arbeidsoppgaver:

  • Samarbeide med brukere og systemansvarlige på tvers i etaten
  • Samarbeide med og avlaste systemforvalter for best mulig IKT-leveranser til brukerne
  • Første og andrelinjesupport for våre ansatte på lokasjonene
  • Daglige driftsoppgaver, feilsøking og problemløsing, herunder applikasjonsdrift for 110-sentralen
  • Installering og konfigurasjon av applikasjoner
  • Klargjøring av utstyr, samt software- og hardwareoppgraderinger
  • Tanking av PC-er og oppsett av mobiltelefoner
  • Gjennomføre brukeropplæring i bruk av Office 365 apper og andre administrative løsninger

Kvalifikasjoner:

  • Du har IT-utdannelse (IKT-fagbrev/høyskole) eller dokumentert relevant arbeidserfaring
  • Du har god teknisk forståelse
  • Du har erfaring med drift av applikasjoner og grensesnittproblematikk
  • Du har god erfaring fra Microsoft-produktene
  • Du har erfaring fra kundesupportverktøy
  • Du kan Windows 10, O365, IOS og andre systemer’

Personlige egenskaper:

  • Du motiveres av å hjelpe brukere med tekniske problemer
  • Du trives med å reise rundt på lokasjoner for å bistå etatens fagmiljøer
  • Du behersker norsk og har god fremstillingsevne, både skriftlig og muntlig

Vi tilbyr:

  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Fleksibel arbeidstid
  • Mulighet for trening i arbeidstiden
  • Bedriftsidrettslag
  • Lønn i henhold til Oslo kommunes lønnsregulativ, spesialkonsulent, ltr. 37-53, for tiden 541 500,-til 724 500,-
 
  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    27.10.2021
  • Sted:
    OSLO
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    OSLO
  • Arbeidssted:
    OSLO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4152694
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune