Ledig stilling

Helse Sør-øst RHF

IKT Rådgiver - Systemforvalter blant annet digital hjemmeoppfølging

Offentlig forvaltning

IKT Rådgiver - systemforvalter

Vil du være med å forvalte systemer blant annet innen velferdsteknologi i Sykehuset Innlandet?

Sykehuset Innlandet satser på digital utvikling og oppretter nå en ny rådgiverstilling innen ehelse og teknologi med hovedansvar inn mot digital hjemmeoppfølging. Vi har allerede noen teknologiske hjemmeoppfølgingsløsninger på plass for våre pasienter, men det er mange nye som må leveres i løpet av de nærmeste årene og som må forvaltes på en god måte.

Sykehuset ønsker å tilby en større andel av pasientbehandlingen utenfor sykehuset. Det innebærer blant annet et større krav til digitale løsninger. Denne reisen vil vi ha deg med på.

Som rådgiver blir du en bidragsyter i sykehusets arbeid med å ta i bruk smarte, teknologiske løsninger for våre pasienter som har mulighet til å benytte denne type løsninger. Du vil jobbe tett med enheter i vår forvaltning av andre kliniske systemer og tett med klinikken. Din rolle blir å identifisere gode og effektive løsninger, bidra til implementering og sørge for at kunnskap og engasjement om velferdsteknologi sprer seg i organisasjonen. Vi er med i mange regionale løp i regi av Sykehuspartner og stillingen vil da være sentral i innføring av disse.

Stillingen er organisert i avdelingen Helseteknologi og rapporterer til seksjon eHelse&teknologi.

For mer informasjon om Sykehuset Innlandet HF, besøk Sykehuset Innlandets hjemmeside: https://www.sykehuset-innlandet.no/  


Kvalifikasjoner:

  • Ønskelig med relevant utdanning på høyskolenivå
  • Relevant arbeidserfaring kan kompensere for eventuelt manglende formell utdanning 
  • Kunnskap og erfaring med forvaltning av systemer er en fordel 
  • Kjennskap til sykehus og kliniske prosesser er en fordel
  • Gode digitale ferdigheter er ønskelig
  • Søker må beherske norsk skriftlig og muntlig

Personlige egenskaper:

  • Kunne arbeide både selvstendig og i team
  • Evner å sette brukeren og pasienten i sentrum
  • Generelt nysgjerrig på teknologiutvikling
  • Evne til å sette seg inn i nye problemstillinger og arbeidsområder
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Evne til å bidra positivt inn i arbeidsmiljøet
  • Personlig egnethet vektlegges i rekrutteringsprosessen
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner

Vi tilbyr:

  • Lønn etter overenskomst
  • Gode pensjonsordninger i KLP
  • Et god arbeidsmiljø med høy faglig kompetanse
  • Egne forsikringsordninger
  • Tilsetting skjer på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, tariffavtaler og reglement. 
  • Bedriftsidrettslag SI Aktiv: https://www.siaktiv.no/

Etter søknadsfristens utløp vil offentlig søkerliste bli utarbeidet. Hvis søker har krysset av for ønske om ikke å fremkomme på offentlig søkerliste, vises det til offentleglova § 25, annet ledd. Helseforetaket vil gjøre en vurdering av om kriteriene for å bli unntatt fra søkerlista er oppfylt. Det gjøres oppmerksom på at en søknad kan bli offentlig selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlista. Søkeren vil i tilfelle bli varslet om dette.

Kopi av relevant utdanning og tjenesteattester må legges ved i søknaden.