Företag
Kristiansund kommuneAnsökningstiden
20.01.2025Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
6509, KRISTIANSUND N
KRISTIANSUND
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
5983669Se här för andra jobb från Kristiansund kommune
Kristiansund kommune
IAM rådgiver/konsulent
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Er du opptatt av identitetsstyring, og trigges du av muligheten til å forenkle og effektivisere komplekse prosesser i offentlig sektor? Da er rollen som IAM-rådgiver hos oss den utfordringen du leter etter!
Som rådgiver/konsulent hos oss vil du oppleve en arbeidshverdag full av utfordringer og variasjon. Du vil bidra direkte til innovasjon og utvikling som styrker våre kommuner. Du er med å bygge, finjustere og utfordre IAM-løsningen som vil skape stor verdi for IKT Orkidé kommunene. Du vil gå i dybden for å levere sikre, skalerbare og fremtidsrettede løsninger.
IKT Orkidé er et interkommunalt samarbeid som jobber for å løse digitaliseringsutfordringer for våre deltakerkommuner. Gjennom vårt arbeid med fellesprosjekter, kompetanseutvikling og drift av samlede løsninger, er vi en nøkkelspiller i regionens digitale omforming. Våre mål og retninger er tydelig beskrevet i vår strategi "Digital transformasjon", som du kan finne på IKT Orkidé sine hjemmesider. Samarbeidet omfatter kommunene Aure, Averøy, Gjemnes, Kristiansund, Rindal, Smøla, Sunndal, Surnadal og Tingvoll.
Stillingen er plassert i Kristiansund kommune, i avdeling for IKT-Tjenestedrift som har ansvar for drift og videreutvikling av felles IT-tjenester i IKT Orkidé kommunene. Du får kontor i et stort IT fagmiljø med høy kompetanse, som jobber både kommunalt, interkommunalt og med digitalisering i hele fylket.
Hovedarbeidsområder
- Utvikling, design, arkitektur og forvaltning av tjenester tilknyttet identitetshåndtering.
- Lage automatiserte prosesser for brukeradministrasjon og tilgangsstyring.
- Koordinere fagnettverksgruppe for medlemskommunene i samarbeidet.
- Leverandør- og kontraktoppfølging.
- Bistå systemforvaltere og andre team med etablering og forvaltning av IAM prosesser.
Kvalifikasjonskrav
- Minimum 3 års relevant høyere utdanning. Relevant og solid erfaring kan kompensere for manglende utdanning.
- Solid erfaring med utvikling og realisering av målarkitektur for IAM.
- Dyp kjennskap til IAM-løsninger som understøtter identitet og tilgangsstyring for SaaS, PaaS og IaaS tjenester.
- Erfaring med etablering og forvaltning av IAM-løsninger for EntraID.
- God kjennskap privilegert tilgangsstyring (PAM).
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk.
I tillegg er det en fordel at du har erfaring med:
- Offentlig forvaltning.
- Prosjektledelse/prosjektarbeid.
- Lede og fasilitere arbeidsgrupper og prosesser.
Personlige egenskaper
- Innovativ med aktivt blikk på løsningsdesign og teknologi.
- Opptatt av å utvikle dine ferdigheter og kompetanse.
- Høy gjennomføringsevne.
- Opptatt av kvalitet på leveranser.
- Arbeider godt selvstendig og i grupper.
- Gode samarbeidsegenskaper og evne å kommunisere etter nivå og behov.
Vi tilbyr
- Fleksibel arbeidstid.
- Stort faglig arbeidsmiljø med over 16.000 brukere.
- En arbeidsplass med fokus på digitalisering og utvikling.
- En variert og spennende arbeidshverdag med engasjerte medarbeidere og ledere.
- Dekning av flytteutgifter etter vedtatte retningslinjer
- Gode pensjonsordninger. Se mer om pensjonsordningen som gjelder for deg her: KLP
Øvrige vilkår
Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.
Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler.
Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden.
Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.
Søknad
Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.
Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.
Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.
Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.
Företag
Kristiansund kommuneAnsökningstiden
20.01.2025Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
6509, KRISTIANSUND N
KRISTIANSUND
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
5983669Se här för andra jobb från Kristiansund kommune