Företag
Bergen kommuneAnsökningstiden
19.06.2022Anställningsform
workTime.HeltidBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
5014, BERGEN
BERGEN
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
4656430Se här för andra jobb från Bergen kommune
- Uppdaterad 05.06.2022
Utgått annons
Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat
Bergen kommune
HR - rådgiver med vekt på organisasjons- og lederutvikling
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Brenner du for HR-faget, arbeidsmiljø- og lederutvikling og ønsker å være med å utvikle fagområdet i en stor organisasjon? Da er HR konsern i Bergen kommune stedet for deg. Bergen kommune er Vestlandets største arbeidsplass med 18.000 ansatte og 1400 ledere.
HR konsern har ansvar for Bergen kommunes overordnet HR-politikk. Vi skal bidra til at lederne har gode verktøy og riktig kompetanse for å utøve sin lederrolle. HR konsern gir bindende tolkninger av lov og forskrifter, utvikler og forvalter bl.a. organisasjons- og lederutvikling, personal- og arbeidsreglement og kompetansetiltak innen HR-feltet.
Vi har 21 ansatte, HR bemanning og Bedriftshelsetjenesten er i tillegg organisatorisk underlagt HR konsern.
HR konsern har ledig 100% stilling som rådgiver innenfor HR-feltet med særlig ansvar for å følge opp og drive Bergen kommunes arbeid med organisasjons- og lederutvikling.
Arbeidsoppgaver:
- Være med å utvikle, iverksette og forvalte kommunens
- policy og strategier på HR-feltet, særlig innen organisasjons- og lederutvikling
- overordnete rutiner, styrings- og prosessverktøy
- overordnete kompetansehevingstiltak
- Drive lederopplæring og -utvikling f.eks ved å holde kurs, veilede ledergrupper eller utarbeide opplæringsmateriell
- Være med å forberede utredninger og politiske saker og bestillinger
- Bidra i øvrige HR-oppgaver på avdelingen etter behov
Kvalifikasjoner:
- Utdanning på mastergradsnivå i arbeids- og organisasjonspsykologi eller tilsvarende. Annet fagfelt kan vurderes dersom du har tatt videreutdanning innen arbeids- og organisasjonspsykologi, ledelse eller tilsvarende
- God kompetanse og minimum 3 års erfaring innen organisasjons- og lederutvikling
- Erfaring fra prosessarbeid og prosessledelse
- Kompetanse og erfaring fra offentlig sektor vil være en fordel
- Gode kunnskaper i digitale verktøy, herunder digitale arbeids- og samarbeidsflater
- God formidlingsevne og pedagogiske evner
- God formuleringsevne på norsk skriftlig og muntlig
Personlige egenskaper:
- Du er selvstendig, men samarbeider også godt med andre
- Du har gode relasjonelle ferdigheter
- Du trives i situasjoner der du må by på deg selv og reflektere sammen med andre
- Du har evne til å se helheten og er en driver for endring og utvikling
- Du håndterer komplekse og utfordrende arbeidsoppgaver, ofte flere om gangen
- Du er initiativrik, fleksibel og nysgjerrig
Vi tilbyr:
- Et spennende og stort fagmiljø med dyktige kolleger
- Utfordrende arbeidsoppgaver og gode utviklingsmuligheter
- Et godt og inkluderende arbeidsmiljø
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Företag
Bergen kommuneAnsökningstiden
19.06.2022Anställningsform
workTime.HeltidBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
5014, BERGEN
BERGEN
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
4656430Se här för andra jobb från Bergen kommune
- Uppdaterad 05.06.2022