Ledig stilling

Helse Sør-øst RHF

HR rådgiver

Offentlig forvaltning

Vi er 6000 ansatte i 9 ulike klinikker som sammen lager spesialisthelsetjenestene til Østfold og Vestbys befolkning. Sykehusdrift er en kompetanse- og arbeidsintensiv virksomhet, og HR er en sentral samarbeidspartner i det kontinuerlige arbeidet med å sikre god styring og ledelse av et helsevesen i stadig utvikling.

Vi søker etter deg med HR erfaring som ønsker å bruke din kompetanse til å understøtte sykehusdriften gjennom en godt utviklet operativ tankegang, samtidig som du evner å tenke helhetlig og nytt for stadig å forbedre vår egen praksis. Du er en lagspiller som evner å bygge relasjoner gjennom tillitsskapende og involverende atferd, og snakker godt med kolleger på alle nivåer. Det er en fordel å ha kunnskap om sykehusdrift, men alt kan læres. Du har en selvstendig arbeidsform, samtidig som du evner å sørge for forankring og bidrar til en helhetlig praksis i avdelingen. Du trives i en administrativ hverdag preget av mange og varierte oppgaver, du sørger for at prosesser gjennomføres med kvalitet, møter varierte problemstillinger med god rådgivning, og evner å prioritere både kortsiktig og langsiktig.

Hos oss er du ikke aleine, du vil jobbe i et råbra team av rådgivere som samlet er et av Østfolds mest kompetente HR miljøer, og du vil få muligheten til å jobbe med HR fra A til Å. Du er en generalist som har god forvaltningskompetanse, håndterer arbeidsrettslige problemstillinger, og som brenner ekstra for noen fagområder, gjerne knyttet til prosesstematikk innen arbeidsmiljø eller HR relatert organisasjonsutvikling. 

Tenker du at dette kan være noe for deg så håper vi på din søknad. 
 

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning fra høgskole/universitet, fortrinnsvis innen HR/organisasjonspsykologi/arbeidsrett (bachelornivå)
  • Spesielt relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
  • Ønskelig med 3 - 5 års relevant arbeidserfaring innen eksempelvis ledelse, operativt HR, organisasjonsutvikling
  • God kunnskap om lov og regelverk innen HR-området
  • God muntlig og skriftlig formuleringsevne
  • Gode kunnskaper og forståelse knyttet til IKT-verktøy, gjerne med et øye for forenkling og utvikling

Personlige egenskaper:

  • Du samarbeider godt med andre, deler kunnskap/erfaringer, er støttende og tillitsskapende
  • Du kommuniserer godt
  • Du handler på eget initiativ, får ting til å skje
  • Du utvikler mennesker gjennom din veiledning og fremmer selvutvikling
  • Du er metodisk og systematisk, planlegger og gjør klare prioriteringer
  • Du forstår komplekse spørsmål/utfordringer og bidrar med gode vurderinger
  • Du har evne til endring, er lærevillig og liker utfordringer

Vi tilbyr:

  • En utfordrende stilling i en virksomhet med et viktig samfunnsoppdrag
  • Faglig utvikling; noe fagdager, kurs og konferanser, masse erfaringsutveksling og felles kompetanseutvikling i et fagtungt HR miljø
  • Mulighet til å påvirke eget arbeid og arbeidsdag
  • En arbeidsplass hvor vi ser og oppmuntrer hverandre
  • Gode forsikringsordninger
  • Pensjonsordning gjennom KLP

___________________________________________________

 

Om rekrutteringsprosessen: 
Intervjuer er planlagt gjennomført i uke 41 og 42, og rekrutteringsprosessen vil etter planen avsluttes i løpet av oktober.

 

I henhold til offentlighetsloven kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten.

Vi ber alle søkere vedlegge dokumentasjon på utdanning og attester på arbeidserfaring, disse må være på norsk, svensk, dansk eller engelsk. Dette for å dokumentere kvalifikasjoner som fremkommer i CV.

Sykehuset praktiserer et inkluderende arbeidsliv og følger opp regjeringens inkluderingsdugnad. Det betyr at vi ønsker velkommen kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av kjønn, alder, redusert funksjonsevne, ulik nasjonal eller etnisk bakgrunn og kandidater som av ulike årsaker ikke kan dokumentere en sammenhengende yrkeskarriere.