• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    08.10.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5363810
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Ledig stilling

Bergen kommune

HR rådgiver

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Byrådsavdeling for barnehage, skole og idrett har ledig stilling innenfor HR, i Seksjon for forvaltning, tilsyn og administrasjon.

Stillingen rapporterer til avdelingsleder.

Seksjon for forvaltning, tilsyn og administrasjon skal legge til rette for at byrådsavdelingen leverer tjenester med høy juridisk kvalitet i forvaltningen og utøver enhetlig skjønnsutøvelse.  Seksjonen har blant annet ansvar for å implementere Bergen kommune sin HR- strategi, overordnet HMS, forvaltning, revisjoner og etterkontroller.

I tillegg har avdelingen ansvar for koordinering av konsern- og administrative oppgaver.

Du vil ha en viktig rolle i å forbedre og utvikle prosesser innen HR feltet på byrådsavdelingen. Arbeidet vil blant annet innebære rekruttering, lønn og avtaleverk, kompetanseutvikling og øvrige forvaltningsoppgaver i avdelingen.

Du vil jobbe tett sammen med andre seksjoner og etater i Byrådsavdeling for barnehage, skole og idrett, og på tvers av byrådsavdelingene.

Vi søker etter en kompetent og motivert rådgiver som identifiserer seg med våre verdier og som har ambisjoner om å bidra til utvikling.

Stillingen er ledig for snarlig tilsetting.

Kvalifikasjoner:

Du må ha:

  • Høyere utdanning innen relevant fagområde, gjerne master. Lang og relevant erfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet
  • God kunnskap om og erfaring med gjeldende lover og avtaleverk på området
  • Bred erfaring med rådgiving og veiledning
  • God digital kompetanse

 

Det er en fordel om du også har:

  • Relevant HR erfaring innen offentlig sektor
  • Kjennskap til kvalitetssystem og ERP systemer
  • Erfaring som tillitsvalgt

Personlige egenskaper:

  • Faglig pådriver med vilje til endring og utvikling
  • Strukturert, analytisk og med evne til å løse komplekse saker
  • Gode relasjonelle ferdigheter og samarbeidsevner
  • Engasjement for samfunnsoppdraget og rollen som rådgiver i Bergen kommune
  • God skriftlig og muntlig formidlingsevne

Vi tilbyr:

  • Et spennende fagmiljø med dyktige kolleger 
  • Utfordrende arbeidsoppgaver og gode utviklingsmuligheter 
  • Et godt og inkluderende arbeidsmiljø 
  • Lønns- og arbeidsvilkår i samsvar med gjeldende avtaleverk
  • God pensjonsordning, samt ulykkes- og gruppelivsforsikring
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    08.10.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5363810
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune